Avatar billede klas Juniormester
10. oktober 1999 - 09:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

chat på eksperten.dk

kunne man ikke oprette en chat på eksperten?

så istedet for at sidde og skrive frem og tilbage hele tiden, hvis man nu sidder og kommunikere "direkte" over et spørgsmål, så kan man lige smutte ind i en chat.. som hører til spørgsmålet, så chatten er gemt så andre kan læse den og lærer af den :o)

Ide?
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 1999 - 11:53 #1
fed ide!
-så er man fri for de der meget lange spm hvor vi sidder og chatter igennem spm, og muligheden for en chat der har interesse er der jo så også...
>det vil vi have!!
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. oktober 1999 - 13:23 #2
Såfremt interessen er stor nok, kan vi da bare oprette en kanal på IRC / Undernet.

/Rob
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 1999 - 13:38 #3
tja - hvorfor ik?
- men så er det jo ikke eksperten mere  8(
- jeg har ikke prøvet irc endnu, er det fedt?
Avatar billede gozar Nybegynder
10. oktober 1999 - 13:53 #4
Det er måske også en ide med hearme
http://hearme.com her kan man få gratis chat rooms. Mener dog man skalhave noget software installeret for at få det til at virke.....
Avatar billede gozar Nybegynder
10. oktober 1999 - 13:55 #5
Live voice chat
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. oktober 1999 - 15:56 #6
Fordelen ved IRC er, at man kører med en IRC-klient der er specialiseret til netop et formål; chat.

At bruge en browser til chat er som at bruge et amfibiekøretøj til at køre til bageren efter brød.

Den mest udbredte IRC-klien - mIRC -installeres i øvrigt uden at klatte din Windows-installation til med alt muligt gejl, og kan køre i baggrunden uden at æde en masse ressourcer - både systemmæssigt og båndbredde.

IRC lige nu: 13.300 brugere på Undernet alene. Jeg bruger i forvejen IRC til at få hjælp til alt muligt.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. oktober 1999 - 16:04 #7
Ups, skulle have været en kommentar :o/
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 1999 - 19:14 #8
hvad er der nu galt med asp baseret chat?
det er da rimeligt ok, og så kan alle være med uden at installere noget somhelst
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. oktober 1999 - 23:08 #9
stroehm >> Det er alt for tungt. Har du prøvet både HTML og IRC chat?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. oktober 1999 - 01:08 #10
jeg foreslår en ICQ-baseret chat.. det eneste der kræves er at der kører en ICQ klient på serveren og at der er oprettet en bruger som f.eks. kunne hedder &eksperten.dk

med & fortæller man den at det er et chatrum... og så skal ekspertens ICQ klient bare sættes til Free For Chat
Avatar billede klas Juniormester
11. oktober 1999 - 01:13 #11
jeg vil nu mene at det ville være nemmest med en enkel asp chat som den fra netcoders.. den gemmer det man skriver så folk kan se det selvom man ikke har været der hele tiden..

Avatar billede klas Juniormester
11. oktober 1999 - 01:15 #12
se fx. http://www.cosmic.dk/chat

den skulle heller ikke være så svær at indbygge på eksperten..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. oktober 1999 - 01:25 #13
klas, læs hvad hobbez skriver
Avatar billede klas Juniormester
11. oktober 1999 - 09:22 #14
jeg gidder ikke til at instalere IRC :o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. oktober 1999 - 16:06 #15
nej og det er derfor jeg foreslår ICQ..
Avatar billede lrj Nybegynder
11. oktober 1999 - 19:39 #16
Hmm, der chattes da på livet løst herinde :)

Problemet med at bruge/have en chat er at man mangler historie - de samme spørgsmål bliver stillet igen og igen og igen... På den her måde har man i meget højere grad mulighed for at tænke lidt, bare lidt, over sine svar - på mange områder virker chat ikke særlig godt i den henseende. Om det så er icq, web-baseret eller irc - det er faktisk lige meget. I hvert fald i denne her sammenhæng.

Der er irc kanaler om mange af de emner der diskuteres her - f.eks har jeg hørt at #delphi på vistnok Undernet skulle være ret god - hvis det altså er det man har brug for. Altså, der findes andre fora at få hjælp i. Men eksperten har den fordel at du kan se på spørgsmålene når du har tid, og ikke LIIGE NU, fordi en eller anden kræver din opmærksomhed. Sådan kan man også lave andet end at sidde og hænge ud i et chat-room, ikke?

Mine 2 cent
Avatar billede voodoo Nybegynder
12. oktober 1999 - 12:34 #17
hvad med fri chat hvor vi kan "snakke" sammen. det kunne være sjovt.
Avatar billede voodoo Nybegynder
12. oktober 1999 - 12:46 #18
det med www.cosmic.dk/chat kunne være en god ide