Avatar billede bolle88h Nybegynder
25. august 2004 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Hvilken router er bedst?

Hvilken router ville i anbefale, En D-Link DI-624+ 54Mbit eller OvisLink AirLive WMU-9000VPN 54Mbit?
Eller måske en helt anden.
Avatar billede rasmusfakse Nybegynder
25. august 2004 - 17:57 #1
En D-Link kommer man aldrig helt galt i byen med ;-)
Avatar billede bolle88h Nybegynder
25. august 2004 - 17:58 #2
i må gerne fortælle om erfaringer tak...
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2004 - 18:01 #3
snakker vi trådløs ville jeg anbefale en linksys wireless 54 G duan channel der kommer tæt på de 54 Mb. Snakker vi ren router så skal der stå Cisco på boksen for de seriøse, intet andet dur
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. august 2004 - 18:23 #4
D-Link DI-624+ er en rigtiig god kasse.  Jeg har gennem arbejdet brugt D-link til mange hjemmearbejdspladser, og har aldrig haft problemer med dem - undtagen når brugerne selv forsøger at rode :-)
Avatar billede zenorph Nybegynder
25. august 2004 - 21:21 #5
Kommer selvfølgelig lidt an på erfaringer med mere, men af alle routere jeg har kendskab til, vil jeg nok sige, at de bedste routere som er på markedet er ZyXEL.

Igen kommer det lidt an på, hvilke behov du har, når man snakker router.
Hvis det er til almindeligt deling osv. af nettet til diverse computere, uden du stort set får brug for de helt store ting, så er D-Links DI-624+ sgu slet ikke så tosset, og mulighederne i den er jo også store !!!!!! Derudover kommer så også, at den rent faktisk også er ganske fornuftig i pris.

Jeg vil skynde mig at sige, at når jeg nævner ZyXEL, så snakker jeg ikke om de håbløse routere uden switch som Cybercity sender med ud til deres kunder :-)

Håber dette giver lidt god info til dig - men lad være med at bruge så mange penge på det, hvis du ikke får brug for funktionerne... Ellers køb en D-Link som "vistodk" har nævnt - den er sgu lækker, og med ganske interessant brugerflade der er til at gå til.
Avatar billede bolle88h Nybegynder
25. august 2004 - 21:56 #6
Jeg skal bare bruge den i et hjemmenetværk med et par coms med mulighed for at koble flere på til f.eks. et LAN-party.
Det der tiltalte mig ved Ovislink var funktioner som tilkobling af forskellig hardware. Kan D-Linken det?
Avatar billede zenorph Nybegynder
25. august 2004 - 21:57 #7
Ja, det kan den godt... De mener bare, at du kan sætte endnu en switch på, hvis du eksempelvis ønsker det.. Det kunne være du kunne bruge det under dit LAN, hvis I bliver lidt flere end hvad du har porte til på den router du vælger :-)
Avatar billede bolle88h Nybegynder
25. august 2004 - 21:59 #8
ok det bliver nok en D-Link. Men snakker lige med en sælger også... nu skal jeg bare have delt point ud.
Avatar billede zenorph Nybegynder
25. august 2004 - 22:11 #9
Tak for points !
Avatar billede bolle88h Nybegynder
25. august 2004 - 22:11 #10
det var så lidt!