Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 17:19 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Motherboard bestemmelse

Jeg har et problem der består i at finde ud af hvilket motherboard jeg har. Jeg formaterede min computer igår, og installerede efterfølgende Windows XP Pro. Jeg gik i seng, og sov lykkeligt. Da jeg så her nu, fik tid til at sætte computeren igang igen, ville jeg høre noget musik.

Der fik jeg dog en fejlmelding om at mit onboard-lyd ikke var iorden og at jeg skulle opdatere min driver.

Da lydkortet er onboard kom jeg til at tænke på første gang jeg skulle have gang i den. Hvor jeg manglede den selvsamme driver.

Problemet består nu i at jeg mangler driveren til mit motherboard, hvilket i sig selv ville være let at finde, hvis jeg bare vidste hvilket bundbræt der er stationeret i min computer.

Jeg vil gerne vide nogle idéer til hvordan man kan bestemme sit bundkorts navn etc. Jeg mener det er et ASUS, og det passer til en AMD processor. XP+1700.

Vunde - Der skriger efter hjælp
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. august 2004 - 17:19 #1
Du kan hente everest home edition
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. august 2004 - 17:20 #2
Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 17:22 #3
Hvad er Everest Home Edition..? Jeg vil gerne vide hva i lokker mig til at downloade..
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:23 #4
Et program der finder og oplyser dig om alle spec på din maskine
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:24 #5
Hent>installere>indunder PC og opsummering
Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 17:24 #6
Mange tak... Jeg prøver med det..
Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 17:24 #7
Er det gratis..?
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:25 #8
ja
Avatar billede norphf Nybegynder
25. august 2004 - 17:50 #9
Ellers så prøv Aida32 det følger med mange Alt om DATA cd/dvd'er så det kan da ikke være så slæmt ;), det viser oplysninger om alt der er på din computer
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:51 #10
Det er det samme program *G*
Avatar billede norphf Nybegynder
25. august 2004 - 17:54 #11
ok, har det skiftet navn da eller hva ?
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:55 #12
Ja
Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 17:55 #13
Okay.. Det virkede på sin vis.. Lige bortset fra jeg stadig ikk er kommet frem til hvor min driver skal findes.

Der står nu at motherboardet er et Chaintech 7VJD2 motherboard, men hvis jeg søger på Chaintechs hjemmeside efter drivere.. Finder det ingen, efter først at have installeret en kinesisk sprogpakke..¨

Vunde - der stadig mangler hjælp
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 17:58 #14
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
25. august 2004 - 17:58 #15
Hent Aida32 (http://www.majorgeeks.com/download181.html).....Dette program ka faktisk fortælle dig alt on din pc.....selv hvor stor din skærm er og hvornår din ram er produceret!
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
25. august 2004 - 18:00 #16
Hva har du els problemer med?
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 18:02 #17
junez hvorfor læser du ikke lige tråden inden du svare!

Link til aida er smidt 3 gange nu. Opretter afvis hans svar
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 18:04 #18
Svar: jpvj
25/08-2004 17:20:32 -->aida32
Avatar billede vunde Nybegynder
25. august 2004 - 18:09 #19
Freehelp.. Jeg har nu downloadet den og kørt den..

Men computeren siger stadig.. "Bad direct Sound Driver.."
Avatar billede rasmusfakse Nybegynder
25. august 2004 - 18:10 #20
Avatar billede freehelp Praktikant
11. september 2004 - 07:39 #21
Er det ikke ved at være tid til du giver feedback her - eller får lukket spørgsmålet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. september 2004 - 07:43 #22
vunde> Dit spm. var: "Jeg vil gerne vide nogle idéer til hvordan man kan bestemme sit bundkorts navn etc"

Det har du fået svar på, og også konstateret svaret.

Hvis du skal have hjælp til yderligere (ex. fejlretning af dine drivere eller DirextX), så skal du jf. Ekspertens regler oprette et nyt spm.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:36 #23
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede vunde Nybegynder
18. november 2004 - 19:25 #24
Hov.. sorry.. fandt ud af det selv.. men i må da gerne slås om de point..

Tak for linket til Aida32