Avatar billede callsen Nybegynder
25. august 2004 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte IE - mystisk fejl

Hej!

Efter en hel frisk installation af Windows XP har jeg fået det problem, at når jeg prøver at eksekvere IE ver. 6.0, får jeg beskeden "Windows kunne ikke finde den angivne sti, fil eller du har ikke rettigheder til at åbne programmet"

Jeg har tjekket at jeg har rettigheder til at åbne programmet, og stien er også korrekt. Det mystiske er at jeg kan opdatere IE fra en cd, og så genstarte og så virker den - men så efter endnu en genstart er problemet det samme igen. Computeren er tjekket for virus og spyware, og der er ikke blevet fundet noget.

Logfilen skriver at tjenesten DCOM ikke kunne starte da den fik "adgang nægtet" - men jeg har svært ved at se at det skulle være problemet, da jeg har deaktiveret DCOM helt.

Håber der er et klogt hovede som kan hjælpe, for jeg har snart fået grå hår *G*
Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 17:01 #1
har du tjekket "angiv program adgang og standarder" om den er disablet der ?? det kan man jo med SP 1 til XP....
Avatar billede callsen Nybegynder
25. august 2004 - 17:02 #2
Hej!

Godt bud, men det var desværre ikke der problemet var ...
Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 17:04 #3
Avatar billede callsen Nybegynder
25. august 2004 - 17:07 #4
Virker ikke - det er Windows XP, og ikke samme problem - har ikke IIS installeret.
Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 17:08 #5
bare glem det jeg skrev... det hænger jo slet ikke sammen....
Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 17:11 #6
hov kan det måske være noget add inn eller pluginn til explorer som den ikke kan finde, måske noget toolbar el. lign.... MSN relateret måske..
Avatar billede callsen Nybegynder
25. august 2004 - 17:12 #7
det er nok desværre heller ikke det, for det er som sagt en helt ny installation af Windows XP
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 17:15 #8
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. august 2004 - 17:15 #9
Du kunne jo prøve at aktivere DCOM. Hvordan har du iøvrigt deaktiveret den? Med DCOMBOBULATOR. Hvis det er den, så prøv at aktivere den, og genstarte. Hvis du så kan komme på nettet, kan du jo deaktivere den igen.
Avatar billede callsen Nybegynder
25. august 2004 - 17:26 #10
Firefox virker nemlig :o) ... så det er ikke et internet problem (grunden til at jeg skal bruge IE er rent netbank baseret desværre)

Ja, det er med DCOMBULATOR og det virkede ikke før jeg deaktiverede den, så deaktiverede jeg den og så virkede IE igen - indtil næste genstart
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. august 2004 - 18:02 #11
Den med netbank kender jeg godt *G*

Har du prøvet at starte op i fejlsikret (med netværk).

Flere teorier, en konfiguration i din firewall, En fil eller et program der ikke har adgang til nettet.

En M$ opdatering der er forkert installeret, check mappen WU TEMP, på dit c drev. Hvis den ikke er tom, så slet det der er i, og gå på Windowsupdate igen.(Prøv at lade DCOMBOBULATOR være disabled, men selvfølgelig med firewall)

Du siger maskinen er ren, men måske har der listet sig et eller andet ind alligevel, så prøv at køre den her http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp