Avatar billede nikolajb Nybegynder
25. august 2004 - 14:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Simpelt web-CMS system søges

Er der nogen, som kan anbefale et godt lille CMS system til at lave hjemmesider med? Jeg skal først og fremmest bruge det til en firmaside med lidt produktoversigt og den slags, ikke noget fancy. Det er lidt af en urskov at finde rundt i med alle de systemer der er derude for tiden, så jeg vil sætte pris på lidt erfaringer fra jer hajer derude.

Umiddelbart har jeg brug for:
- at det er nemt at gå til for en uerfaren bruger
- at det er i PHP, så jeg kan rette i det :o)
- at der er en WYSIWYG editor i systemet, eller at man nemt kan tilføje en.
- det skal være gratis at benytte - også i erhvervsøjemed :o)

Det var vist næsten det. På forhånd tak.
Avatar billede rossonero Nybegynder
25. august 2004 - 15:04 #1
Jeg kan kun nævne Postnuke - kig ind på postnuke.dk eller postnuke.com

Der er ovenstående muligheder .. installationen er ganske enkelt og man kan tilføje adskellige moduler som kalender etc etc.
Avatar billede rossonero Nybegynder
25. august 2004 - 15:10 #2
Og man kan forresten lave masser af interessante designs etc -
Avatar billede per-olof Nybegynder
25. august 2004 - 15:10 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 15:13 #4
Avatar billede benson Nybegynder
25. august 2004 - 15:21 #5
JAmen jeg kan da stærkt anbefale det gratis CMS system mambo på
http://www.mamboportal.com/

Det er modul opbygget og kan udbygges med alt hvad hjertet begærer. Brugersystemer, forums, kalendere, m.m.

Kom bare igang :P
Avatar billede googolplex Novice
25. august 2004 - 17:29 #6
Jeg tror følgende system vil være perfekt til dig!

www.etomite.com

Det er ekstremt nemt at sætte op og kan tilpasses et eksisterende design lynhurtigt. Der er god at hente i deres forums :)

System er relativt nyt, men uden tvivl det bedste jeg har set.
Avatar billede googolplex Novice
25. august 2004 - 17:30 #7
Der er god at hente i deres forums = Der er god 'hjælp' at hente i deres forums
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2004 - 21:37 #8
Du kan prøve en masse gratis cms'er her:
www.opensourcecms.com
Avatar billede nikolajb Nybegynder
25. august 2004 - 23:13 #9
Tak. Der er et par gode bud imellem. Men exp: Jeg ved godt, at der er masser af gratis løsninger (der er endnu flere på http://www.cmsmatrix.org/), men jeg bad om folks erfaringer og input, ikke en oversigt over endnu flere sites, jeg kunne teste :o)
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2004 - 23:41 #10
ok

xMambo virker som et interessant bekendtskab - har ikke benyttet det så længe, men er ivrig efter at gå lidt i dybden med det.

e107 Er nemt at gå til, men der er et eller andet ved det, der irriterer mig. Kan ikke sætte en finger på, hvad det er...

php-/postnuke er meget udbredt, med mange addons, men synes personligt ikke det er ret godt. Der er en del irritationsmomenter deri.

typo3 er megafleksibelt, og har brugt en del tid på det tidligere. Men den store svaghed er typoscripts, der er temmelig langhåret at sætte sig ind i.

phpWebsite bryder jeg mig ikke om - det virker for "billigt"...

Der har du mine erfaringer :-)
Avatar billede googolplex Novice
26. august 2004 - 00:11 #11
Jeg vi helt klart anbefale:

http://www.etomite.com
http://www.mamboserver.com/

De er begge simple uden alt muligt pangel du aldrig for brug for. Personligt er dette de eneste to jeg ville bruge!

Etomite er meget simpelt og meget nyt, Mambo er langt mere gennemtestet og har en del flere features. Men hvis du ikke skal bruge alle de features, så vælg Etomite.

PHPNuke & PostNuke bør du holde dig fra, det er portalsystemer og du vil kun få problemer med at sætte dem op til det du skal bruge dem til. Det er i hvert fald min erfaring...
Avatar billede rossonero Nybegynder
26. august 2004 - 07:39 #12
Jeg har så rodet med mange CMS systemer - og der er Postnuke helt klart den jeg foretrækker, da der tilmed findes utallige brugere at dette cms. Der findes et utal af fora, hvis du har problemer og dokumentationen til postnuke er langt mere fyldig end mange af de mindre.

Omkring opsætning af postnuke, kan det næppe være mere enkelt. Du følger 6 trin som står beskrevet i en readme tekst og voila, så har du en postnuke side.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
26. august 2004 - 16:46 #13
Tak for hjælpen til alle. Etomite ser ud til at være lige nøjagtigt det, jeg var ude efter: Det er let at gå til, har ikke alt for meget unødvendigt fluff som skal skæres væk, og dens snippets-funktion virker rigtigt fornuftig IMØ.

CMSimple virkede heller ikke helt tosset, men der var nogle ting ved det, som ville drive mig til vanvid, f.eks. styringen af menuer.

Mambo virkede ikke umiddelbart så intuitivt som etomite, så jeg sprang fra det igen, og PHPnuke/postNUKE/E107 er ganske enkelt ikke det, jeg er på jagt efter - selvom de i andre sammenhænge klart er smarte.

Iøvrigt havde jeg også fat i phpWebsite, og kan godt følge exp i, at det virker lidt "billigt". Det var ret bøvlet at tilpasse, f.eks. da jeg ville udskifte WYSIWYG-editoren.