Avatar billede ebech Nybegynder
25. august 2004 - 10:56 Der er 3 kommentarer

Makro ved afsendelse af mail

Kan man i Outlook (XP) oprette en makro der automatisk eksekveres når mailen sendes.

Postformatet i Outlook er HTML, men til enkelte postmodtagere skal postformatet altid ændres til alm. tekst.
Hvis en makro kunne tjekke til-adressen og så ændre postformatet når der klikkes på send-knappen, så vil det være perfekt.

Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 22:45 #1
Du kan sætte i selve kontaktpersonen, hvilken type text der skal sendes i.
Åben kontaktpersonen
dobbeltklik på mailadressen
I Internet format sætter du den til sent plain text only.
Avatar billede ebech Nybegynder
26. august 2004 - 08:33 #2
Det var en måde at løse problemet, men den duer bare ikke i dette tilfælde.

Min outlook mailbesked bliver oprettet af et eksternt program (del af PDF converteren PDF995Edit).  Dette program laver automatisk en mail med et vedhæftet pdf dokument, men desværre i alm. tekst.

Jeg vil gerne have at mailen sendes som HTML format (af flere årsager som jeg ikke nævner), så hver gang skal jeg ind og ændre postformatet manuelt.
Løsningen ville være en makro der altid tjekkede mailen når man klikkede på SEND.
Hvis mailen har en bestemt modtager eller bestemt emne, så skal postformatet ændres.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 11:42 #3
Beklager, så kan jeg ikke hjælpe.