Avatar billede pelskee Nybegynder
25. august 2004 - 10:39 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Form validation virker ikke

min form validation virker ikke når man submitter ved at trykke på 'enter/return' men det virker når man klikke på knappen med musen. hvad er det galt og kan jeg også få den til at validere formen når man klikker på enter ?

inputknap:
<input name="Submit" type="submit" class="buttons_large" style="cursor:pointer" onClick="MM_validateForm('antal_normal','','RinRange100:100000');return document.MM_returnValue" value="&nbsp;K&oslash;b&nbsp;">

validationkode:
function MM_validateForm() { //v4.0
  var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=MM_findObj(args[i]);
    if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
      if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
        if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' must contain an e-mail address.\n';
      } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
        if (isNaN(val)) errors+='Angiv venligst antal som et nummer.\n';
        if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
          min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
          if (num<min || max<num) errors+='De kan ikke bestille mindre end 100 gram.\n';
    } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += 'Angiv venligst et antal.\n'; }
  } if (errors) alert('\n'+errors);
  document.MM_returnValue = (errors == '');
}
Avatar billede stoney96 Nybegynder
25. august 2004 - 10:50 #1
Læg valideringen i FORM-elementet so kald det OnSubmit
Avatar billede stoney96 Nybegynder
25. august 2004 - 10:51 #2
so=og
Avatar billede pelskee Nybegynder
25. august 2004 - 11:41 #3
hvad mener du med at jeg skal ligge den i form-elementet ?

on submit er det ikke bare at udskifte onClick med onSubmit ?: <input name="Submit" type="submit" class="buttons_large" style="cursor:pointer" onSubmit="MM_validateForm('antal_normal','','RinRange100:100000');return document.MM_returnValue" value="&nbsp;K&oslash;b&nbsp;">
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. august 2004 - 12:12 #4
Sådan skal det være:

<form ..... onSubmit="MM_validateForm('antal_normal','','RinRange100:100000');return document.MM_returnValue">

Og drop OnClick på knappen. OnSubmit skal være på <form ..>
Avatar billede pelskee Nybegynder
25. august 2004 - 13:36 #5
ldanielsen - det spiller. Tak - skylder dig point :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. august 2004 - 11:08 #6
Stoney96 var først ...
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. august 2004 - 11:24 #7
okay - men det var da du skrev koden ud at jeg forstod hvordan man gjorde ...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. august 2004 - 11:37 #8
stoney96 er hurtig, jeg er pædagogisk :o)

Skal vi gi' ham en chance for at melde sig?
Avatar billede stoney96 Nybegynder
26. august 2004 - 11:47 #9
;o)
Avatar billede pelskee Nybegynder
26. august 2004 - 12:17 #10
point blev delt - håber det er ok
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. august 2004 - 12:38 #11
Super, tak