Avatar billede madsnor Nybegynder
25. august 2004 - 10:16 Der er 3 kommentarer

Reservere diskplads

Findes der er en måde at "lave en fil" eller "reservere diskplads" af specifik størrelse?
Jeg vil gerne kunne kalde en kommando og som argument give filnavn og størrelse, fx. createfile c:\fil.txt 512M, og så få filen c:\fil.txt på 512 MegaByte lavet.

Det må gerne være en .exe file eller et script, fx. vbscript.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 16:57 #1
Hvis du har NTFS (xp 2000 2003) kan du reservere en bestem antal Mb diskplads til en bruger. Det gør du ved at tage egenskaber på dit drev- Quotas - så skal du bare definere diskquotas. ok eller er det noget andet du vil?
Avatar billede speedytech Nybegynder
30. august 2004 - 23:54 #2
Jeg ved det kan lade sig gøre at lave det i en batch's fil, men jeg kan bare ikke lige huske hvordan, men jeg finder lige ud af det..
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. august 2004 - 22:23 #3
Det som jeg har fundet ud af, er at man kan godt kopier 2 filer sammen ved hjælp af en batch fil - men ikke sådan at man kan bestemme størrelsen, desværre skal man lige kigge lidt efter selv

opret start.bat, test1.txt og test2.txt og skriv et '1' i dem begge 2.
batch fil:
-------------------------------------
:start
copy test1.txt+test1.txt test2.txt /y
copy test2.txt+test2.txt test1.txt /y
goto start
-------------------------------------

Det kan måske hjælpe dig lidt