Avatar billede rasch1 Nybegynder
24. august 2004 - 21:46 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Blå skærm med unmountable_bootvolume

Hej Jeg har en pc men bundkort asus a7v600 amd 2500+ men en sata hd160gb.
Den har kørt helt fint indtil idag, jeg tænder den for første gang idag og der kommer en blå skærm frem med teksten unmountable_bootvolume. jeg har ledt eksperten igennem og prøvet alle de metoder med at redde dataene men ser ikke ud til noget af det virker har prøvet chkfsk/r=hvor den skriver at der er 2 eller flere uoprettelige fejl, så er det jeg tænker ok jeg formatere sq bare den så, men det kan jeg heller ik. når jeg kommer indtil om jeg skal vælge at insta. xp trykker jeg på den hvorefter den står der i en ½time uden der sker noget, så hopper den godt nok videre men skriver en fejl da jeg prøver at installere xp, om der er en fejl og installationen ikke kan fortsætte(så er mit spm. er det min hd der er godnat)den er 1mdr. gammel.
Hvis der er en venlig sjæl der kan regne den ud hører jeg gerne fra jer
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 22:02 #1
Du kan hente værktøjer på producentens hjemmeside der kan tjecke den igennem for fejl, og evt. rette dem - Sidste udvej er en low-level formatering - Jeg vil dog KRAFTIG! anbefale at du benytter dig af din garranti istedet, da garrantien bortfalder ved at low-level formatere!

Men tjeck lige de værktøjer først :)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
24. august 2004 - 22:31 #2
Det er blevet lidt sent vender lige tilbage imorgen når jeg er kommet fra job
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2004 - 22:41 #3
hvilken harddisk snakker vi om - for vi kan da teste den fra diskette
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 15:37 #4
Det er en Western digital 160gb Serial ata
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 15:53 #5
Hvordan laver man den diskette?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 16:08 #6
http://support.wdc.com/download/diagutils du skal brueg dlg diagnostic til din WD
hvis det ikke virker så brug dft http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 17:36 #7
Jeg har nu brugt den sidste test du skrev og den siger:
Device=ata model=wdc seriel no=ep169522 cache=8389 capacity=160.04GB
dispositioncode =0x72

Den skriver så probæem detected på en non hitachi disk drive please contact your hdd supplier for support.
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 17:43 #8
hvis jeg kører en hurtig test med samme program finder den ingen fejl
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 17:58 #9
du skal køre en advanced test - er den sucessfull?
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 18:00 #10
nej det er den der skriver den fejlkode 0x72
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 18:03 #11
kan jeg evt. redde det med en low-level formatering eller en boot sector erase
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 18:13 #12
nej det har ikke noget med formatet at gøre hvis den ikke skriver sucessfull har den fejl og du skal købe en ny - du kan da bruge den til lager disk, men ingen garanti for hvor længe den holder- du må bare ikke bruge den til dit styresystem.
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 18:20 #13
ok d.v.s du mener ikke den kan reddes, det eneste jeg kan gøre er at købe en ny(post lige et svar på det sidste her)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
25. august 2004 - 22:03 #14
Jeg har nu hentet den der var beregnet til min hd, den kører en avanceret test og fandt ingenfejl, hvorefter den booter fuldstændigt normalt op bagefter(forstår ingenting), har hverken repareret eller gjort noget andet, den startede bare perfekt op efter den var blevet tjekket for fejl med det rigtige diagnose program
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 22:34 #15
nå så har den vel rettet i formatet- så må vi bare håbe det ikke er noget periodisk- men tag noget backup alligevel.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. august 2004 - 22:34 #16
smider et svar hvis du kunne bruge det
Avatar billede locturian Nybegynder
26. august 2004 - 00:20 #17
En low-level er altid værd at prøve, hvis ikke man har tænkt sig at benytte sig af garrantien - Det sætter simpelthen disken så standard som den overhovedet kan, og hvis ikke den virker det - ja, så virker den ikke :)
Avatar billede rasch1 Nybegynder
26. august 2004 - 18:13 #18
håber i er tilfreds men point fordelingen:)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 18:17 #19
jeg skal da ikke klage