Avatar billede hsloth Novice
24. august 2004 - 11:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange prøver ikke alle servere jvf. DNS

Vi har en exchange 2003 server. Når der sendes post til folk der bruger cyber-city har vi problemer med at mailen ikke når frem.

Den bruger der har afsendt mailen får en mail med beskeden "Could not deliver the message in the time limit specified.  Please retry or contact your administrator.
" fra exchange nogle dage efter at have afsendt mailen.

Den bruger vi sender til sidder på c-mi.dk.

Jeg har kigget lidt på cybercity's mail opsætning :

> c-mi.dk
Server:  temp.premitech.net
Address:  192.168.101.64

Non-authoritative answer:
c-mi.dk MX preference = 100, mail exchanger = mailgate.cybercity.dk
c-mi.dk MX preference = 10, mail exchanger = ywuser.cybercity.dk

mailgate.cybercity.dk  internet address = 212.242.40.53
mailgate.cybercity.dk  internet address = 212.242.40.4
mailgate.cybercity.dk  internet address = 212.242.40.52
ywuser.cybercity.dk    internet address = 212.242.40.146
ywuser.cybercity.dk    internet address = 212.242.40.82

En test af de 5 servere giver :
  ywuser.cybercity.dk. - 212.242.40.82  [Could not connect: Could not connect to mail server (connection refused by remote mailserver).  NOTE: Per the RFCs, mailservers are allowed to continuously retry this server until it is back online, and not try other MX records (RFC2821 3.9).]
  ywuser.cybercity.dk. - 212.242.40.146  [Could not connect: Could not connect to mail server (connection refused by remote mailserver).  NOTE: Per the RFCs, mailservers are allowed to continuously retry this server until it is back online, and not try other MX records (RFC2821 3.9).]
  ywuser.cybercity.dk. - 212.242.40.147  [Could not connect: Could not connect to mail server (connection refused by remote mailserver).  NOTE: Per the RFCs, mailservers are allowed to continuously retry this server until it is back online, and not try other MX records (RFC2821 3.9).]
  mailgate.cybercity.dk. - 212.242.40.52  [Successful connect: Got a good response [250 Ok]]
  mailgate.cybercity.dk. - 212.242.40.53  [Successful connect: Got a good response [250 Ok]]
  mailgate.cybercity.dk. - 212.242.40.4  [Successful connect: Got a good response [250 Ok]]

Mit bedste bud er at vores exchange server ikke prøver alle de serverne, men bliver ved med at lave retry på de første - der ikke svarer. Er det noget man kan ændre på i exchange opsætningen ?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. august 2004 - 16:08 #1
Ved det ikke, men hvis du vil have et hurtigt hack, så tilføj denne linje i system32/drivers/etc/hosts:

212.242.40.52 ywuser.cybercity.dk

Har dette altid været et problem? Eller er det blot for nyligt?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. august 2004 - 16:13 #2
En anden ting du kan gøre hvis du har kontrol over de DNS servere som Exchange serveren benytter er at tilføje en zone for c-mi.dk og sætte MX records i den således at mailgate.cybercity.dk foretrækkes frem for ywuser.cybercity.dk

Når en DNS server har en kopi af dns zonen lokalt så går den ikke ud på nettet og spørger...

Men disse løsninger er selvfølgelig ikke holdbare på længere sigt. Dog giver de nok pusterum til virkeligt at løse problemet. Det kunne egentlig sagtens være at der ikke er et problem med Exchange serveren, men at c-mi.dk simpelthen er sat forkert op..
Avatar billede hsloth Novice
25. august 2004 - 14:23 #3
strych9:
Jeg havde håbet at der var nogen der kendte et hack, men jeg forsøger mig med at fifle i host filen.

Problemet har været der i nogen tid (et par måneder).

Jeg prøver at tage fat i mail-admin hos cyber-city.