Avatar billede gf Nybegynder
24. august 2004 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Webdessign- sort kant rundt om hovedside

Hej

Er der nogen der ved hvordan man laver en sort kant rundt om en "hovedside" med en blå baggrund (behøves naturligvis ikke være blå) lige som her på eksperten. siden skal gerne være opbygget af  4-5 frames således, at det hele ikke "blinker" når sidens indhold skifter.

Mvh GF
Avatar billede rolf Nybegynder
24. august 2004 - 09:07 #1
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 09:34 #2
jeg ville lave en tabel med kun en celle, og der ville jeg lave border="#000000"  Inden i den celle ville jeg så oprette den tabel hvor sidens indhold skal være
Avatar billede gf Nybegynder
24. august 2004 - 11:34 #3
Hej

Jeg vil gerne have at min hovedside skal bestå af 3 frames da der skal afvikles php skript i cellerne på skift. Hvis jeg laver en border kan man se at hovedsiden består af flere frames, det er det jeg gerne vil undgå.

Mvh GF
Avatar billede morteeart Nybegynder
24. august 2004 - 11:38 #4
frames :P

JEg vil nok anbefale dig at lave en side uden brug af frames.

men ellers så læg dit frameset inde i en table

<table style="border: 1px solid black;">
<tr><td>

dit frameset

</td></tr></table>

Og kig lidt på css linken rolf kom med.
Avatar billede gf Nybegynder
24. august 2004 - 12:22 #5
Hej igen

Jeg fornemmer en vis modvilje overfor frames :) Vil i ikke lige forklare mig hvorfor?
De tidligere hjemmesider jeg har lavet har været med frames da jeg suntes der er ledt at ændre indholdet af en el af siden.

Mvh GF
Avatar billede morteeart Nybegynder
24. august 2004 - 12:32 #6
da frames er meget forældet og er dårlige for søgemaskiner.
+ der er tit huller i kode som ikke virker pga. frames osv.

Når du nu i forvejen bruger php , så bruger dog css (www.html.dk) og php include.
Eller så iframes (stadig dårligt).

Men du skriver ikke om min forrige løsning kunne bruges..
Avatar billede gf Nybegynder
24. august 2004 - 12:37 #7
Hej

Jo jo det er skam meget brugbart. Mange tak for hjælpen

Mvh GG
Avatar billede gf Nybegynder
24. august 2004 - 16:50 #8
Hej igen

Jeg har nu leget lidt med det og fået det til at fungere. Hvis jeg vælger løsningen uden frames, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan i styrer layoutet. jeg har en dropdownmenu programeret i flash. hvordan kan man bestemme indhildet af tabellerne ud fra et givent menuklik. med frames var det jo let, der åbnede jeg bare en ny side i framen.

Mvh GF