Avatar billede rosenlunden Nybegynder
23. august 2004 - 22:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"The Bios does not be installed" Hvorfor?

Min pcér starter op med denne besked en gang imellem, hvad er der galt?                                              VIA Technologies, Inc. VIA VT8237 Serial ATA RAID BIOS Setting utility V2.01 Copyright (c) VIA Technologies, Inc. All Right reserved
Scand Devices,Please wait
Press (tab) Key into User Window!
Hard Ware Initate failed, Please Check Device!!!
The Bios does not be installed. Press (g) to continue!

Mit bundkort er OBS mit bundkort er Asus K8V SE deluxe.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 23:18 #1
De er egentligt ikke noget galt. Det er boot "rom" en til dit raid der er ude og checke om den har nogle tilknyttede harddsike og ser at den ikke har det og installerer så ikke en bootbios.
På nogle bundkort kan den slås fra, så kig i manualen til dit bundkort og se om du kan finde ud af hvor.
Jeg prøver at se om jeg kan finde manualen til dit bundkort imens ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 23:33 #2
Jeg fandt din manual og det skulle være under Advanced.
Sæt "Onchip Sata BOOTROM" til disablet. Så skulle "fejlmeddelelsen" forsvinde.
Husk at gemme bios, når du forlader den.
Avatar billede rosenlunden Nybegynder
24. august 2004 - 21:25 #3
Hej igen.
Inden vi går vidre, vil jeg lige gøre opmærksom på at der er 2 harddiske, Maxtor 120 Gb. og Maxtor 80 Gb.
Kan det have nogen sammenhæng at min printer og lyden mangler forbindelse?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 21:47 #4
Hejsa, jeg havde ikke lagt mærke til at det var dig *s*

Denne meddelelse kommer inden windows starter, ikke ?
men du kan stadig trykke (g) og komme ind i windows ikke ?
Dine harddiske kan dårligt være i Raid når de er af forskellig størrelse og derfor fortæller bootrom'en blot at der ikke er nogen enheder i raid, og at den nu lukker.
Derfor er det sikkert at disable den som jeg beskrev ovenfor.

Når du har disablet bootrom'en kan du også scanne med HiJackThis og fixe linien med :

O4 - Global Startup: VIA RAID TOOL.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
idet du jo ikke har raid enheder på maskinen.

Dine problemer med lyd og printer tror jeg ikke har relation til denne fejl, men jeg ville da smide cdrom'en til bundkortet i og installere alle drivere igen, og se om ikke tingene så virker igen efterfølgende.

Ellers vender du bare tilbage. Jeg er jo tålmodig/stædig *G*
Avatar billede rosenlunden Nybegynder
24. august 2004 - 22:22 #5
Hej tonnybrant, jeg skal nok blive "kendt" (berygtet)
Det er rigtigt med meddelsen og "g" for at komme vidre.
Jeg er ikke sikker på hvad du mener, hved helt ærligt noget om noget, så
jeg vil lige vise siden til en kollega, som jeg er sikker på ved hvad DU taler om.
Kun for ikke sætte din tålmodighed over styr!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 23:26 #6
Helt i orden. Sig til hvis du skal have nærmere anvisninger.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2004 - 00:19 #7
Fik du snakket med kollegaen ?
Avatar billede rosenlunden Nybegynder
31. august 2004 - 15:37 #8
Hej tonnybrant, ja, jeg har haft besøg af min kollega i går, og det hele er på plads. Jeg siger dig tak for din deltagelse og giver dig hermed dine point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2004 - 17:37 #9
Fint :)
Jeg takker for point *s*