Avatar billede zyph Nybegynder
23. august 2004 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Arve problemer med hensyn til bokse

Mine links har en standard style, som siger links skal være blå, men hvis jeg gerne vil have en boks med #Boks1 til at have grønne links, så bliver alle andre links på siden det også?

Ja, kort sagt så er jeg helt rundt på gulvet ang arve ting indenfor links og css.

Jeg har lavet et eksempel på www.zyph.dk/eksempler/arve som i meget gerne må lege videre med for at forklare det, hvis det kan bruges =)

På forhånd tak,
Oskar
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. august 2004 - 18:11 #1
Ikke her, boks har grøn linktekst og de øvrige blå og ved hover er de alle røde.
Afprøvet i tre forskellige browsere.

Det er ikke fordi du får set siden fra cache, så du evt. ser en gammel version?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 18:43 #2
Har du defineret en farve for besøgte links (visited)

For hos mig var alle links blå, undtagen Boks1
Der er rød hover på dem alle.

Men, når jeg så har besøgt et link (Google) er alle links grønne, hover er forsvundet på alle undtagen Boks1
Avatar billede zyph Nybegynder
23. august 2004 - 19:20 #3
Hvis man trykker CTRL+F5, skulle siden gerne blive 'resat'.

Firefox:
Alle links er grønne, og Boks1 har rød hover, mens de andre forbliver grønne ved hover
Ie:
Blå links, bortset fra Boks1 som har et grønt link og rød hover ligesom alle andre.

Kan I se hvad jeg mener? Jeg er virkelig rundt på gulvet her :/
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. august 2004 - 20:49 #4
Det går galt, når man har klikket på links, derfor så jeg det ikke i første omgang.
Du bliver nødt til at give dit a-tag sin egen id, lader det til,for man må jo kun bruge et id en gang.

Har lagt den op på http://ellentoft.1go.dk/eksperten/arve.htm
og der virker det vidst, som du gerne vil ha' det.
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. august 2004 - 20:51 #5
Næh, ikke helt som du vil, hmm kigger igen.
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. august 2004 - 21:03 #6
Glem det, kan ikke finde ud af, hvorfor - æv.
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. august 2004 - 21:18 #7
Den skulle vidst være der nu.
http://ellentoft.1go.dk/eksperten/arve.htm
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. august 2004 - 22:21 #8
Det er fordi du mangler at sætte Boks1 på 2 styles:

#Boks1 a:link, #Boks1 a:visited {
        color: green;
        font-weight: bold;
        text-decoration: none;
}
#Boks1 a:hover, #Boks1 a:active {
        color: red;
        font-weight: bold;
        text-decoration: none;
}
Avatar billede zyph Nybegynder
24. august 2004 - 16:10 #9
MAnge tak for hjælpen alle 3. Begge jeres metoder virker, men det var notes2c's jeg fandt mest nyttig ;)

Jeg har vist lige afsat 15 point mere til tråden, så kan i begge to få 15 =D Tak
Avatar billede knudgert Nybegynder
24. august 2004 - 20:13 #10
;-)