Avatar billede jtang Nybegynder
23. august 2004 - 15:52 Der er 7 kommentarer

PostNuke installation

Jeg er nystarter inden for PostNuke.
Jeg har downloaded den seneste version, unzipped og uploaded til folderen på min hjemmeside (ved Surftown). Har oprettet en MySQL database.
I følge vejledningen skal jeg bare i min browser kunne skrive http://www.mitdomain.dk/install.php - og så skulle installationen begynde af sig selv.
Når jeg gør det får jeg bare indholdet af install.php-filen op på skærmen.
Hvad gør jeg forkert - eller hvad mangler jeg at lave.
Har brugt oceaner af tid - og vil gerne videre snarest
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. august 2004 - 16:02 #1
Kan du i det hele taget afvikle PHP?

"PHP virker ikke?
Hvis du via kontrolpanelet har lavet en ændring på serveren via WEB OPTIONS skal du klikke på ”Changes need to be applied - Apply” (står med rødt).
Du finder dette under SERVER CONFIGURATION på WEB OPTIONS.

Bemærk at serveren opdateres hver nat 03.00 med dine ændringer."

Fra Surftown.dk
Avatar billede jtang Nybegynder
23. august 2004 - 16:08 #2
Jeg har lige været inde og klikke på "Apply" - så prøver jeg igen i morgen
Tak indtil videre
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. august 2004 - 16:10 #3
Ok :)
Avatar billede googolplex Novice
23. august 2004 - 20:36 #4
Jeg har haft PostNuke installeret hos Surftown, så muligt, det er det :)

Men hvis du skal bruge et CMS system vil jeg anbefale dig at holde dig fra de nukes, der findes bedre alternativer ;)
Avatar billede jtang Nybegynder
23. august 2004 - 21:51 #5
Jeg prøvede faktisk først at installere Xoops, idet deres metode så lidt mere brugervenlig ud. Men der kom jeg til samme resultat - php - scriptet kom frem i stedet for en installationsmenu.
Det kan være det er samme problem med manglende php funktion hos Surftown - hvis jeg får PN til at virke kunne jeg godt finde på at prøve Xoops igen.
Jeg hører gerne om gode forslag til et PN alternativ.
Avatar billede jtang Nybegynder
22. september 2004 - 15:42 #6
Jeg fik det til at virke ved at aktivere php på hos Surftown
taskmgr - læg et svar og du får pointene
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. august 2005 - 22:13 #7
Beklager ventetiden (!)