Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 08:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Provider fejl ???

Hej

Her er min på nuværende tidspunkt lille og ynkelige kode, men bær over med mig:

set strConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
strConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Mappath(\"xxxxx.mdb\")

strSQL = \"SELECT SKnavn FROM SkoleInfo\"
set rs = strConn.Execute(strSQL)

UC_SKnavn = UCASE(rs(\"SKnavn\"))
Response.write UC_SKnavn

strConn.Close
set strConn = Nothing

--- THE END ---

Jeg bliver ved med at få en fejl som siger \"Provider fejl\" og \"Uspecificeret fejl\" og det er i linejn som starter med  \"strConn.Open...\"

Please Help da min hjerne er spasset lige nu
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 08:32 #1
Jeg synes det er som om, den har problemer med at lukke min DB igen... men bare en tanke
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 08:33 #2
eksisterer din DB ? (jeg regner dig ikke for at være dum, men kl. er lort om morgenen ..) eller har du måske skrevet DB navn forkert ?
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 08:41 #3
hehe helt ok. Den eksisterer skam. nu hvor jeg har siddet og ventet på svar, har jeg ikk rørt siden. Nu hvor jeg opdaterede den, virkede siden helt normalt og alt var i skønneste orden, men anden gang kommer fejlen. Det er som om at min conn ikke bliver lukket og derfor \"timer out\" efter et stykke tid. ???? kan det passe???
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 08:42 #4
har du instl. den nyeste mdac ???
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 08:44 #5
rofl garanteret ikk, sidder ved den ældste af alle PC\'ere lige nu. hmm ide til download sted ? for så prøver jeg da det.
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 08:51 #6
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 08:54 #7
er det \"mdac 2.6 sdk\" eller bare \"mdac 2.6\" jeg skal bruge ?
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 08:59 #8
hvilken server bruger du ???
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 09:00 #9
win 98 med PWS, såmænd ikk andet...
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 09:02 #10
Ja du skal ikke bruge sdk, bare mdac 2.6 skulle kunne gøre det...!
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 09:06 #11
ok takker 1000, downloader lige og afprøver, skal nok huske dig og dine point :0)
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. februar 2001 - 09:08 #12
Ja ja lad os nu lige se om det hjælper noget....!
Avatar billede ciber Nybegynder
28. februar 2001 - 10:06 #13
jubi, det virker såmænd nu, så jeg går ud fra du havde ret, selvom jeg ikk ka se/føle ændringer. du får pointene, takker 1000 for hjælpen...