Avatar billede ww Nybegynder
27. februar 2001 - 23:37 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Kan ikke se hinanden i netværket, eller finde hinanden, gør det svært at dele filer og internetforbindelsen :o/

Jeg sidder med hvad man kan kalde et meget stort problem, og håber inderligt at nogle kan hjælpe!

I fredags fik jeg endelig smidt min 512/256Kbit forbindelse i nakken, og ville så dele den med min lillebror så staklen kunne komme på Battle.net og afreagere på nogle monstre og lign.

Jeg ville så sætte min maskine op som proxy med WinROUTE som før har virket ganske glimrende når vi delte gennem modem, men denne gang er den helt gal!

Jeg har \"smidt\" 2 netværkskort i min maskine. Det ene til mit kabelmodem, det andet til netværket. Min internetforbindelse virker fint-fint, men vi kan ikke finde hinanden på netværket overhovedet!

Jeg har sat det op således:

*******************************
Min maskine:
Netværkskort(2) (til netværket)
TCP/IP IP Addresse: 192.168. 0 . 1
IPX: Rammetype 8.03

Netværkskort(3) (til netværket på min brors maskine)
TCP/IP IP Addresse: 192.168. 0 . 2
IPX: Rammetype 8.03
*******************************
Hvor vi før kunne spille, dele filer og pronter og netværket, kan vi ikke længere finde hinanden.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. februar 2001 - 23:42 #1
hvad har du af operativsystemer?
Avatar billede brain Nybegynder
27. februar 2001 - 23:49 #2
Hvilken IP har kort 1 ?
Avatar billede john.doe Nybegynder
27. februar 2001 - 23:52 #3
En (eller begge) af jeres maskiner har IKKE de rigtige IRQ og OI adresser. Når disse er korrekte skal i kunne se jer selv. Og hvis i ikke spil som kræver IPX bør i afinstallerer den.
Avatar billede thirdmanonthemoon Nybegynder
27. februar 2001 - 23:59 #4
så vidt jeg kan huske kan du ikke dele modem over flere comp\'er....tror jeg nok,men det kan jo være at du skal sætte den til at automatisk finde ip adresse, eller måske har i ikke delt jeres comp\'ere(kan ikke lige huske hvordan, men det er ikke så svært....et eller andet med at du skal højre klikke på explore..)
.
i hvertfald håber jeg at det lykkes for dig....har haft lidt de samme prob...men der hjalp det med at geninstallere neværkskortene.

Mvh Thirmanonthemoon
Avatar billede ww Nybegynder
28. februar 2001 - 00:04 #5
Netværkskort 2 deler IRQ med mit grafikkort (nicht su gut.
Kan jeg uden videre ændre det i Windows, eller skal jeg ty til min BIOS?
Avatar billede ww Nybegynder
28. februar 2001 - 00:05 #6
Vi kører forresten med Windows 98 - Second Edetion begge to.

Netværkskort 1 har den IP som jeg bruger online.
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 02:33 #7
hvad sker der hvis du laver en ping ??

ping 192.168.0.1 og ping 192.168.0.2

_codeb@se.
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 02:34 #8
og der er vel fil deling osv....... :) ?

_codeb@se.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
28. februar 2001 - 07:55 #9
Er der lys i netkortene? Er du sikker på det ikke er fordi kablet er defekt eller der er for meget støj på kablet?

Jeg har haft problemer med min internet forbindelse pga netkablet lå op af nogle strømkabler! :)
Avatar billede wismann Nybegynder
28. februar 2001 - 09:28 #10
køb en hub/switch og kør det over der i stedet. ikke så mange problemer.

*Wismann*
Avatar billede ww Nybegynder
28. februar 2001 - 11:21 #11
Vi kan nu se hinanden :)
Havde ikke sat fildelig på hos moi ;-) lol

Men stadig, Internet delingen med MS Windows ICS, finder overhovedet ikke :o/

Nogle gode råd?
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 11:24 #12
så må jeg vel svare, hvis jeg skal have lidt points...... :)

tænker lige lidt over dit prob.

_codeb@se
Avatar billede ww Nybegynder
28. februar 2001 - 11:26 #13
Jeg kan jo prøve et Proxy prog, men WinROUTE har det med at fucke min Windows totalt up, når jeg intallerer det efter min kabelforbindelse. Min Windows hænger sompelthen når jeg vil genstarte eller lukke ned. Noget andet godt proggie?
Avatar billede ww Nybegynder
28. februar 2001 - 11:35 #14
Sådan, det funker, MED Microsoft\'s ICS enda, efter at jeg SELV var inde og angive gateway og DNS. Takker for alle svar :)
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 11:38 #15
:)
_codeb@se.