Avatar billede niox Nybegynder
22. august 2004 - 18:35 Der er 4 kommentarer

Mærkelig "tastetur-fejl" på min Dell Inspiron 8100 ?

Hejsan gutter,

Jeg har et problem med min Dell Inspiron 8100 ( Styresystem Windows XP )
Lige lidt info om den: 1ghz p3, 256mb sd ram,20gb disk, geforce 2 go 32mb

Problemet er det, at.
Når jeg tænder computeren og kommer ind i windows og skal til at vælge et program jeg skal køre, så sker det ( hele tiden efterhånden ) at jeg ikke kan trykke på et ikon med musen, da den bare går ind i "egenskaber" for filen ( ved dobbelklik )
Jeg kan heller ikke skrive en tekst på tasteturet, da den bare går op i fanebladende ( Filer - Edit - View - Favorites osv. ) og vælger rundt mellem dem, eller går ind i andre genveje. Dvs. jeg kan intet skrive på computeren.

Dette problem sker hele tiden, nogle gange er jeg heldig at kunne gå ind på en hjemmeside eller lign. begynde at skrive, men efter, måske, 10 - 50min. så begynder den at lave vrøvl igen, og jeg bliver nød til at genstarte.

Jeg har installeret Nortorn Antivirus på PC'en, men den finder ingen virus'er.

Kan i hjælpe mig, jeger virkelig lost, og jeg / vi bruger PC'en hverdag på arbejde til at printe ordre ud og skrive pakke sedler på - Så brug for den, det har jeg. Og jeg tror i kan hjælpe.

På forhånd MANGE tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 18:40 #1
For mig lyder det lidt som om det er en keylogger der træder i funktion og forstyrrer det normale tastatur/mus.
Så jeg synes vi lige skal se en log fra den:

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede niox Nybegynder
22. august 2004 - 23:16 #2
Det prøver jeg i morgen når jeg kommer til PC'en, mange tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2004 - 02:09 #3
For mig lyder det som om Alt-tasten "hænger"
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. august 2004 - 02:22 #4
Ja, alt det der beskrives er opgaver som man normalt udfører ved at holde Alt-tasten nede.
Prøv med et andet tastatur.