Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DVD-afspiller - gøre kodefri og afspille brændte DVD

Hjælp!

Jeg har netop være ude og investere stort i HIFI anlæg. Jeg har brugt alle sparepengene på et NAD-anlæg med en L76 forstærker og L56 DVD afspiller.

Da jeg købte anlæget fik jeg ikke forhørt mig om hvilke formater DVD-afspillere understøtter. Uheldigvis viser det sig, for det første at afspilleren ikke er kodefri og desuden at afspilleren ikke understøtter brændte DVD'er.
Det er lidt noget skidt!

Link til dvd-afspilleren: http://www.nadelectronics.com/dvd_players/L56_framset.htm

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke kan brænde DVD'er og afspille dem. Jeg tænker, at det format som en købt DVD-skive findes i må være muligt, at brænde på sin egen DVD-brænder, eller hvad??? En CD-afspiller kan jo ikke se forskel på en købt CD eller en brændt CD...
Det var første spørgsmål :-)

Mit andet spørgsmål er om det er muligt, at gøre DVD-afspilleren kodefri?

på forhånd tak!

/telep
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 18:31 #1
Det lyder meget mystisk, at den ikke kan afspille brændte DVD'er. Hvad mærke er dine brændte DVD-skiver?
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 18:35 #2
Use remote control
1: Switch player ON
2: Open tray (EJECT-button)
3: Press PROGRAM-button, then 2 5 1 9
4: Active code is now displayed on the DVD player display, not the tv-screen
5: Enter desired code (1-8) - 8 is region free
6: Press DISP-button
7: Switch player OFF, then ON
Måske kan du denne guide til at få den kodefri.
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:41 #3
Har ikke forsøgt at afspille brændte DVD'er i noget som helst format. Ejer pt ikke en DVD brænder - men vil selvfølgelig købe én hvis afspiller kan spille dem!
Jeg har dog forhørt mig hos HIFI-klubben og de siger at den ikke kan afspille brændte DVD'er og det står heller ikke anført at afspilleren kan spille disse.

Kodefri:
Der findes ikke en "PROGRAM-button" på remoten! :-(
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:41 #4
Jo sgu der findes en program-button...
Forsøger lige!
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:45 #5
Kodefri - virkede!!!
Tak for det!!

Så skal vi bare have den til at afspille brændte DVD'er!
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 18:46 #6
Der står den kan afspille vcd, hvilket er video lagt ned på en CD. Så jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end at den også skulle kunne afspille en brændt DVD. Du må prøve at låne en, og se om du kan afspille den, der er jo næsten ikke andet for. Det andet lyder mystisk. Det er faktisk kun de helt gamle DVD-afspillere, der ikke kan, altså fra før hjemmebrænderens tid.
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:51 #7
Det kan jeg jo gøre...

Jeg havde følgende korrespondance med HIFI-klubben:

Hej Troels.

Den kan desværre ikke spille brændte DVD´er!  Den kan heller ikke opgraderes til at kunne, da det drev der sidder i, ikke kan læse dem!

MVh.
Troels
HFK Åboulevard

----- Oprindelig meddelelse -----
Fra: Troels Munch
Til: 'Hi-FI Klubben på Åboulevard'
Sendt: 20. august 2004 13:34
Emne: SV: NAD L56 DVD-afspiller

Det drejer sig om NAD L56?

Mvh

Troels

--------------------------------------------------------------------------------

Fra: Hi-FI Klubben på Åboulevard [mailto:2200@hifiklubben.dk]
Sendt: 20. august 2004 12:35
Til: Troels Munch
Emne: Sv: NAD L56 DVD-afspiller

Hej Troels.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en NAD dvd du har købt, men det skulle ikke være noget problem at spille brændte DVD´er.

Mvh.

Troels

HFK Åboulevard

----- Oprindelig meddelelse -----

Fra: Troels Munch

Til: 2200@hifiklubben.dk

Sendt: 19. august 2004 22:36

Emne: NAD L56 DVD-afspiller

Hejsa,

Jeg har for nyligt købt ovenstående DVD afspiller hos Jer – jeg er meget glad for købet!

Jeg har dog et enkelt spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på Jeres eller NAD’s hjemmeside.

Kan afspilleren ikke afspille brændte DVD’er, så som DVD+R eller DVD-R og/eller andre?

Mvh

Troels Munch
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 18:54 #8
Det er sgu da mærkeligt at man sætter et drev i, der ikke er up to date. Men det kan hifi-klubben selvfølgelig ikke gøre for. Om man kan gøre noget ved det, ved jeg ikke. Så skal du jo nok sætte et andet drev i, men det er altså ikke noget, jeg er inde i, desværre :-(
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 18:58 #9
hmmm....

Nå, men kom med et svar!
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 18:59 #10
Kedeligt nok kunne jeg ikke løse hele dit problem, men det kan HIFI-klubben åbenbart heller ikke. Men nu kan du jo glæde dig over, at den er blevet kodefri.
Norbert :-)
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 19:09 #11
Jeg glæder mig!!!

Har du nogen idé om hvilket format jeg skal brænde DVD'en i, hvis jeg skal have størst chance?
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 19:31 #12
Der er jo faktisk kun en måde at brænde en DVD på, men jeg går du fra, at du mener om det skal være DVD+ eller  DVD- skiver. De kloge siger DVD-, fordi det er det ældste format og samtidig det format, der ligner de "ægte" DVD'er mest. Men personligt tror jeg det er ligemeget, men da dit drev åbentbart er et ældre drev, ville jeg nok brænde det på DVD-. Men prøv som sagt først at låne en brændt skive af en ven eller kammerat og så se, om det virker. Ellers må du ud og købe en billig afspiller i Netto for 300 kr, de afspiller alt, sjovt nok :-)

Og tak for point :-)
Avatar billede telep Nybegynder
22. august 2004 - 19:41 #13
bare lidt ærgerligt når man har brugt 17.000 kr på HIFI...
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 19:44 #14
Ja, det er sgu surt, derfor synes jeg også det er underligt, at den ikke skulle kunne tage brændte DVDer, især når det er nyt udstyr.
Avatar billede johnbf Praktikant
01. september 2004 - 14:17 #15
Der er jo faktisk flere måder at brænde en DVD på.
ændre booktype fra DVD+R til DVD-ROM (der kan kun bruges DVD+R på denne måde)
Køb en Liteon f.eks 812s eller Nec evt.2500a eller 2510a og download
nyt firmware der understøtter bitsetting.
Så kan DVD+R afspilles på de fleste, også de gamle sære Sony og B&O m.m