Avatar billede dude Nybegynder
22. august 2004 - 17:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af avast!

I freeware-udgaven af avast! antivirus har jeg ladet mig fortælle, at man kan indstille programmet til automatisk at slette eventuelle mails, der indeholder virus. Jeg blot ikke finde ud af hvordan!

Som det er nu, skal jeg tage stilling hver gang programmet kommer med en advarsel - og det er ret frustrerende når jeg dagligt modtager 10-15 spammails, hvoraf flere indeholder virus mv.

Jeg HAR søgt i avast-hjælp, men den angiver ikker HVOR den pågældende indstilling skal ændres...

Hjææælp...
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 17:10 #1
Her er en bruger vejledning: http://www.spywarefri.dk/avastmanual.htm
Avatar billede dude Nybegynder
22. august 2004 - 17:23 #2
Kender den godt, men den besvarer desværre heller ikke problemet...
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 17:33 #3
Jeg har selv avast og jeg kender ikke til den indstilling, så jeg tror ikke den findes.

Min kommer også med de advarsler mange gange. Jeg havde et angreb fra netsky virus og det varede 14 dage, med 10 advarsler om dagen, men så forsvandt de igen
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 18:39 #4
Nu har jeg så også installeret avast - er der nogle der ved hvordan man fjerner ballonteksten fra VRDB generator (I til højre for avast ikon ved uret) - den kommer hver gang der er ny mail
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 19:41 #5
dannyboyd ->Hvis du højreklikker på I, hvad står den til..
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 19:48 #6
->arlet den står til "Generate vrdb only when screen saver is running" pr. default. jeg prøver lige en anden indstilling her hvis du mener det
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 19:49 #7
Hov jeg fandt en indstilling der hedder merge with avast ....så bliver den smidt derind . nu er jeg fri for de mange popups de kommer nemlig også når man åbner en mail.
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 20:14 #8
min står til "is idle"
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 20:17 #9
nå men det virker nu efter jeg har lagt dem sammenm men tak alligevel
Avatar billede dude Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:13 #10
Lukker spm.
Avatar billede dude Nybegynder
27. august 2010 - 09:39 #11
Lukker igen