Avatar billede henrik_r Nybegynder
22. august 2004 - 13:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lyd på debian

Hej..

Jeg har installeret Debian på min maskine..
Har et audigylydkort..

Først var der slet ikke noget signal ud af kortet (kunne jeg se på min forstærker)..

Så fik jeg loadet det rigtige modul, og nu var der signal.
Når jeg så loggede ind i KDE skrev den, at der ikke var noget lydsystem.

Så fik jeg oprettet brugeren i Audio gruppen, og nu forsvandt det problem.

Men der kommer stadig ikke lyd ud! Selvom jeg har skruet op for det hele i kmix.

Det mærkelige er så, at hvis jeg logger ind i KDE som root, så virker lyden godt..

Er der noget jeg har overset? Er stadig lidt newbie?

Håber på at nogen kan hjælpe mig.

M.v.h.

Henrik Rasmussen
Avatar billede poulwann Nybegynder
22. august 2004 - 18:03 #1
Bruger du alsa eller oss? Kan kun huske alsa, men der findes et console program der hedder: alsamixer
Prøv at unmute dit kort her, så skulle det virke overalt.
Avatar billede henrik_r Nybegynder
22. august 2004 - 19:00 #2
Fik det til at virke.. Selvom brugeren var medlem af audio gruppen, virkede det stadig ikke.. Men efter at chmodde nogle ting i /dev/ mappen, fik jeg det til at virke.. Super najs :)

/Henrik