Avatar billede frazze Nybegynder
22. august 2004 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg win98 filer fra drev

Jeg har seden et styk tid gået over til xp home edition efter at ha kørt win98. Nu vil jeg slette win98 filerne for at få mere plads. Win98 har jeg slettet fra boot.ini men filerne ligger stadig på disken. Jeg har xp på d: drevet og win98 på c:. På c:drevet findes det i rooten et winnt directory og et windows directory. Kan jeg bare slette de to ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 11:01 #1
Det burde du kunne, idet de filer XP skal bruge for at starte ligger direkte i c:\ og altså ikke inde under en mappe, så blot du ikke rører noget der ligger i roden, er der sådan set frit spil.
En god procedure er dog at omdøbe mapperne først før du sletter.
F.eks:
omdøb c:\windows til c:\windows.ud, genstart og check at alt er normalt. Derefter kan den slettes.
Gør det samme med andre mapper du vil slette.
Avatar billede frazze Nybegynder
22. august 2004 - 11:15 #2
xp ligger på d:\ så da bruger den vel aldrig c:\, eller ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 11:18 #3
Jo, der ligger 3-4 filer på c: drevet, så du må IKKE formatere det, da du så skal ud i en repair for overhovedet at kunne starte XP op bagefter.
Check selv om du ikke har disse filer:
c:\boot.ini
c:\ntldr
c:\ntdetect.com

Det er dem jeg umiddelbart kan huske i hovedet.
Avatar billede frazze Nybegynder
22. august 2004 - 11:37 #4
Helt rigtigt, dem har jeg fundet. Sender du et svar så kommer points. Stort tak for dit hurtige svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 11:41 #5
Velbekomme og her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 12:09 #6
Takker for point :)