Avatar billede kapsel Nybegynder
27. februar 2001 - 20:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

ridser i skærm

Hej

Hvordan fjerner man nogle små ridser i en skærm ? De er kommet efter en biltur, de er ikek specielt store, og ikke noget man lægger mærke til, men det er alligevel lidt træls at se på..

Skærmen er lidt dyr (cirka 8000), så vil helst ikke ødelægge noget.. Det er selve glasfladen som er ridset.. Man kan ikke mærke ridsen hvis man kører en negl henover, så den er ikke særlig dyb..

Jeg har hørt man kan bruge tinoxyd, er det en god idé ? Jeg ville være træt af hvis det blev værrere..

</kapsel>
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. februar 2001 - 20:56 #1
Du kan gå ind på www.dr.dk/leth, han har nemlig nogle meget gode råd om emnet. Jeg har lige set en udsendelse om reparation af bilruder.

/per
Avatar billede 12tri Nybegynder
27. februar 2001 - 20:57 #2
Er med på en lytter, har selv samme problem, blev lidt for vred på noget kode der ikke virkede, og smed en skrugetrækker ind i skærmen, hvilket har givet et lille mærke.
Avatar billede jasbg Nybegynder
27. februar 2001 - 20:58 #3
http://www.dr.dk/leth/sendt.htm

Kig hos Leth - måske finder du noget !
Avatar billede manhatten Nybegynder
27. februar 2001 - 21:29 #4
12tri> Var det noget med et kursus i at tælle til ti? *GGGGG*

Sorry, kunne ikke lade være *G*
Avatar billede kapsel Nybegynder
27. februar 2001 - 21:38 #5
jeg kan nu ikke lige finde noget..
Avatar billede 12tri Nybegynder
27. februar 2001 - 22:16 #6
Jo det kan vel komme på tale
Avatar billede fatrix Nybegynder
27. februar 2001 - 22:43 #7
12tri du er fandme en rigtig fump og en rigtig trukker
Avatar billede johnda Nybegynder
27. februar 2001 - 22:52 #8
winerkalk eller tandpasta
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. februar 2001 - 22:56 #9
Indrømmet, et problem som dét her har jeg aldrig oplevet før, så jeg er lidt ude på lars tyndskids marker med hensyn til en løsning. Men helt umiddelbart ville min første tanke nok gælde princippet som min trofaste bilforhandler benytter; ridser, ujævnheder og små huller i ruderne klares med en opvarmet, afglattet harpiksopløsning som efterlader vinduet som nyt..

Xtom` =)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. februar 2001 - 22:58 #10
xtom>>kan du ikke liiige smutte forbi og give min bils forrude sådan en kur? :)
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. februar 2001 - 07:44 #11
jeg skal sgu\' ikk smøre min skærm ind i harpiks ? sygt jo! :)

jeg vil IKKE have det værrere end det er nu
Avatar billede 12tri Nybegynder
28. februar 2001 - 08:33 #12
Fatrix, det var det forum, det vil bare ikke virke. Jeg kommer nok over idag med din Cd
Avatar billede fatrix Nybegynder
28. februar 2001 - 09:57 #13
du kommer bare. jeg laver kun opgave så kan og muntre mig lidt op
Avatar billede 12tri Nybegynder
28. februar 2001 - 10:06 #14
Men du er da stået op.

Jeg sidder bare og retter stave fejl. Det er Sq kedeligt
Avatar billede 12tri Nybegynder
28. februar 2001 - 10:06 #15
Har du fået min mail, hvis synes du så ikke billederne er gode.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 14:39 #16
Den med harpiks er god nok... men hold dig fra tandpasta!! Det er en MISFORSTÅELSE!
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. februar 2001 - 14:52 #17
den med harpiks ? en som har en how-to-harpiks-a-sony-monitor ?
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
28. februar 2001 - 19:46 #18
For fanden....RÅ LIND-OLIE!!!!!!......hvor tit skal Leth sige det!!!!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
01. marts 2001 - 15:12 #19
lind-olie er sikkert godt hvis leth siger det... har aldrig prøvet det selv, men jeg ved at alle siger tandpasta og DET MÅ MAN IKKE!!!

Prøv lindolie - så skal jeg gerne forklae dig om harpiks-on-sony senere.
Avatar billede kapsel Nybegynder
30. marts 2001 - 07:41 #20
Well, mine ridser er stadig ikke væk, så bliver nød til at afvise svar\'ene
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
31. marts 2001 - 19:24 #21
Hvad med at skrive til leth selv? - der er sikkert andre med samme problem.

Ellers så tak en solid gang glas-pudsemiddel og begynd at polere. Så fjerner du det øverste lag og sikkert også dine overfladiske ridser, hvilket sandssynligvis vil gøre den mere modtagelig for nye ridser, men det er der også råd for - finder lige produktnavnet til dig.
Avatar billede kapsel Nybegynder
03. december 2001 - 08:55 #22
Hmm, ingen svar..