Avatar billede locutuz Nybegynder
21. august 2004 - 13:44 Der er 1 kommentar

Lave en åben port på D-link 1005 switch til emule

Jeg kunn e godt tænke mig at bruge emule og edonkey mere effektivt, hver ´gang jeg logger på får jeg at vide at jeg har lowid. Jeg skal derefter åbne en port på min router/switch så jeg kan "komme igennem".
Vi er 3 lejligeheder som deler samme opkobling til galnet i Odense (kabelmodem). Jeg har fundet manualen til switchen men kan ikke finde en adresse (f.eks. 192.168.0.1) som jeg skal gå ind på for at kunne åbne en port.
Hvordan finder jeg den adresse og laver en åben port til mit internet, skal jeg også ændre i instillingerne i netværket, så jeg selv definerer min ip-adresse eller skal windows selv finde en automatisk.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
21. august 2004 - 15:08 #1
Dlink 1005 er en "dum" switch som du ikke kan konfigurere. Du skal have fat i din router istedet.