Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 12:42 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan Sensiva slette mine digitale billeder ?

Hjælp, mine digitale billeder er forsvundet fra min harddisk. Når jeg gører en systemgendannelse så re-etabelerer den mine foldrer men .jpg filerne er væk. Jeg har et eller andet på min pc som hedder Sensiva (virus??). Når jeg fjerner det med systemverktøjet så forsvinder også mine foto foldrer (som jeg så igen kan gendanne med systemgendannelse). Hvad skal jeg gøre ? Min backup af billederne er ikke helt opdateret så jeg vil gerne kunne gendanne dem hvis muligt.
Min hjt log er,
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:31:56, on 21-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
D:\WINDOWS\system32\id2scaps.exe
C:\Programmer\Norton\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\PROGRA~1\SONOFON\SONOFO~1\app\pppoeservice.exe
C:\Programmer\Norton\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
G:\Sensiva.exe
C:\Programmer\Handelsbanken\iD2\CSP\iD2CertMover.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
D:\Documents and Settings\Håkan Franzén\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tv2.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zpentaskbar] D:\Programmer\kanitech\Z-Pen\ZPenTaskbar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] G:\Spil\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sensiva] G:\Sensiva.exe
O4 - Global Startup: iD2 CSP Certificate Utility.lnk = C:\Programmer\Handelsbanken\iD2\CSP\iD2CertMover.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .sgn: D:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npSign.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6F587E79-3264-40DA-B375-F7C5106D43E7}: NameServer = 212.88.64.14 212.88.64.199
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 12:52 #1
Loggen er faktisk ren med undtagelse af den G:\Sensiva.exe
Ifølge søgninger på nettet skulle det være noget muse værk, men det passer ikke med dine symptomer, så prøv at højreklikke filen og se om du kan se nogen oplysninger om hvem der har lavet den. Kig under version | firma, og skriv her hvad der står.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 12:52 #2
..højreklikke filen og vælg egenskaber, og se ..
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 13:00 #3
Firmaet hedder bare Sensive Inc, version 2.6.0.0 og at seneste version kan findes på www.sensiva.com og det er korrekt at den har et eller andet med en muse pen at gøre. Jeg kan heller ikke forklare symptomen.
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 13:02 #4
Hvis vi nu antager at jeg ikke har virus, hvordan kan jeg få tilbage mine .jpg filer ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 13:14 #5
Jeg er desværre ikke sikker på at det kan lade sig gøre at retablere dine filer, hvis de har ligget i din profil. Skriv lige hvor disse filer skulle være placeret. Hvis de er placeret udenfor profilen har du chancen med et recovery værktøj.
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 13:46 #6
Hvad mener du med at "de ligger i min profil" ? Filerne låg under G:/Foto som er en ekstra harddisk brugt alene for musik.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 13:50 #7
Jeg mente om du lå i dokumenter\billeder. Det er en del af din profil og er noget MS har skabt i vrede. (ihvertfald når det går galt) Det er umuligt at genskabe noget som helst derinde.
Her er et genskabelses program som er meget brugt:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 13:53 #8
Nej, jeg har ikke lagt ind billederne i dokumenter/billeder. Jeg prøver pcinspector og vender tilbage.
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 14:14 #9
Nu har jeg startet pcinspector. Når jeg vælger Vælg drev så finder den to "Arkiv1" hvilket er det navn jeg givet til G: Hvorfor det ? Den ene hedder "Arkiv1  på: Harddisk #2" og den andre hedder "Arkiv1 på: Windows drev G:". Den første gav mig i starten "Access violation at adress 00479CD7 in module filerecovery.exe. Read of adress 00000004", men det har forsvundet efter tre forsøg. Ingen af de to har nogle tabte filer. I roden kan jeg finde alle mine foto foldrers men ikke nogen .jpg filer. Hvad gører jeg ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 14:33 #10
Det eneste jeg lige kan komme på er at flytte harddisken over i en anden computer som slave og så prøve filerecovery på den computer.
Alternativt kan du prøve systemgendanelse og gå længere tilbage og se om dine filer nu er der. Hvis ikke, og systemgendannelse har været slået til hele tiden, er jeg bange for at harddisken er fysisk defekt.
I så fald kan du skrive mærke og model op, og vi kan så finde et diagnosticeringsprogram der kan afgøre om den er defekt.
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 18:55 #11
Jeg prøvede med GetDataBack og det lykkedes at genskabe alle filer fra mit drev. Nu skal jeg bare formatere om mit drev så er jeg OK igen (håber jeg).
Det er første gang jeg bruge eksperten, hvordan giver jeg points til tonnybrandt og hvor mange skal du have ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 19:11 #12
Allerførst tillykke :)
Når du ikke kunne se dem i pcinspector, regnede jeg ikke med at andre programmer kunne se dine filer.

Mht point, så er det dit spørgsmål og du bestemmer suverænt.
Jeg lægger et svar, og for at dele point kan du markere begge vore navne, og har så muligheden for at skrive antal point henholdsvis til dig selv og til mig. Tilsidst trykker du accepter knappen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 19:43 #13
Helt fint *s* Takker for point :)
Avatar billede frazze Nybegynder
21. august 2004 - 19:46 #14
Tak for hjælpen. Pointen deler vi. Jeg skal tilstå at jeg var en kort sekund i chok når jeg først så at samtlige mine foto var væk. Ved det tilfælde er det skønt at Eksperten findes. Jeg forstår stadig ikke koblingen mellem Sensiva og foto folderen der forsvandt, men nu er alt Sensiva og Z-pen væk og jeg tænker ikke prøve dem igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2004 - 19:58 #15
God beslutning, og godt du ikke mistede data.
Jeg har en gang været i en situation, hvor jeg uforvarende kom til at slette hele backuppen af en mailserver, samtidig med at den havde problemer og ikke kunne starte. Det var de længste 8 timer jeg har haft, mens en kollega knoklede med at fixe serveren. Men det lykkedes heldigvis og jeg er faktisk stadig ansat *s*