Avatar billede nixon Juniormester
20. august 2004 - 23:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

manual til gasfyr.

Jeg er flyttede ind i et hus med gasfyr, mit problem er at manualen mangler og at vandtrykket nu er under 1.
På fyret står.

apparattype:[BOSCH]
_________________

zsr 18-3 ae 23 s0800
109 fd 571

230V~50hz 160W
_________________

Hvor finder jeg en manual?
Avatar billede nixon Juniormester
20. august 2004 - 23:35 #1
har spurgt på bosch´s side .. og håber også de sender en manual ... men hvis i kan hjælpe mig med at få en hurtigere ... deler jeg med glæde point ud ..
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. august 2004 - 23:46 #2
http://www.kandu.dk/dk/news/384805/groupid/20402
måske du kan blive klogere her? (ingen manual dog)
:)
Avatar billede nixon Juniormester
20. august 2004 - 23:48 #3
tjekker det ...
Avatar billede nixon Juniormester
20. august 2004 - 23:57 #4
selvom at det er det samme fyr, er problemet ikke det samme, ej heller kan jeg bruge informationen til at se hvorledes jeg får mit vandtryk op ...  jeg har de i indlægget omtalte rør og haner .. men da der ikke er nogen information på dem, gør det det krop umuligt at finde den rigtige :( ...

Andre med en lys idé eller et link til en manual??
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. august 2004 - 00:08 #5
stadig ikke manual, men måske noget god info

https://www.dong.dk/portal/page?_pageid=55,31735&_dad=portal&_schema=PORTAL
Avatar billede nixon Juniormester
21. august 2004 - 00:28 #6
god info :) ... men ikke noget der kan bringe mit vandtryk op :(
Avatar billede nixon Juniormester
21. august 2004 - 00:34 #7
jeg tror jeg har fundet den ... det er noget af en omvej, men det ser ud til at bosch og junkers sammen opsætter gasfyr af navnet CERASTAR 18-3 ae som jeg så fandt i tyskland ...
http://www.junkers.com/de/de/ek/download/Bedienungsanleitungen/Heizthermen/6720603250.pdf

Nu må jeg så se om det er den rigtige ... men skulle der være en der finder en på dansk, eller engelsk, vil det klart være at fortrække. ..
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. august 2004 - 00:42 #8
klart nok, :)
Avatar billede kingnothing Nybegynder
21. august 2004 - 10:10 #9
Er det driftstrykket på selve anlægget der er under 1 bar?
For hvis det er, kan jeg ikke se hvad du skal bruge manualen til fyret til, da du så bare skal fylde mere vand på anlægget, og det som sådan ikke burde have noget med fyret at gøre...
Avatar billede nixon Juniormester
19. september 2004 - 12:56 #10
fik en vvs mand forbi, og bosch var venlig nok til at send mig en ny manual på dansk