Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 20:06 Der er 15 kommentarer

Åbning af port 21 i siemens expresslink router.

Jeg har et problem med at få åbnet port 21 i min router som er en siemens expresslink. jeg kan sagtens få min ftp server til at virke på lokalnettet men ikke på internettet.... er der nogen der kan hjælpe eller fortælle mig hvordan jeg kan åbne porten.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 20:56 #1
Er du sikker på at det ikke kun er et modem?
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 21:00 #2
der er både et modem og en router.... det er i hvert fald hvad jeg kan få ud af det.... og både router og modem hedder expresslink og er fra siemens....
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 21:02 #3
humm så prøv lige dette!

start ->kør ->cmd ->ipconfig /all

Der tager du så din gateway ip og sætter http:// foran i en browser, så burde du komme ind i din router hvis den ahr webinterface
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 21:06 #4
det har den ikke.... det virker i hvert fald ikke når jeg prøver.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 21:30 #5
jeg kan intet finde om den router! hvem har du som internet udbyder?
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 21:52 #6
har tdc... men det er arbejdet der betaler.... så jeg ved ikke helt hvordan det forgår
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 21:57 #7
så har du 2 hvide bokse, en stor med nogle lamper på, og en lille uden noget korrekt?

Det kan jo være at du har det som hedder lukket netværk så kan du ikke lave offentlig ftp mv. (men du bliver nød til at spørge dit arbejde om hvilken type du har) for det har jeg selv prøvet.
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 21:59 #8
jeps jeg har en stor og en lille....

her er hvad jeg lige kunne finde om den der expresslink

Siemens ExpressLink
DSLAM with external splitters to supplement existing voice equip-ment in high-density locations.
G.DMT (higher density and ATM SVC soon)
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 22:03 #9
Det er kun et modem du har og ikke nogen router!

Men så er det næsten helt sikkert at det er frodi at du har en "lukket netværk" eller din firewall som blokere helt for det
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 22:06 #10
nå så må jeg prøve at finde en anden løsning på mit problem... men tak for hjælpen.. det har heller ikke rigtig givet andet end problemer at det er arbejdet der betaler... for det er besværligt at opgradere linien for så skal man til at lave specielle ordningeer osv. osv. osv.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2004 - 22:32 #11
ja sådan er det engang imellem ;) men hvis du har en software firewall på så kan det jo være den simple løsning.

(husk at lukke her igen)
Avatar billede bissen87 Nybegynder
20. august 2004 - 22:35 #12
jeg har ingen software firewall og modemet har vel næppe en firewall. jeg har prøvet med lidt forskellige programmer... blandt andet serv-u og CesarFTP
Avatar billede bissen87 Nybegynder
21. august 2004 - 00:39 #13
jeg har fået det til at virke.... skulle bare lave min ip om... der er nemlig en der er forudinstillet til at virke med ftp fandt jeg ud af...
Avatar billede kenp Novice
21. august 2004 - 10:10 #14
*S* det var sku godt, så lig et svar og accepter det selv :)
Avatar billede bissen87 Nybegynder
21. august 2004 - 10:18 #15
tror at jeg skal prøve at skifte til bulletproof FTP i stedet.... har fået at vide at det skulle fungere uden problemer