Avatar billede snowman71 Nybegynder
20. august 2004 - 15:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Active Desktop virker lige pludselig ikke!!

Jeg har problemer med Active Desktop.... jeg kan fint vælge hvilken side der skal placeres på skrivebordet, men der sker ikke en sk..?? Det mærkelige er at hvis jeg signer på med en anden bruger virker det fint!!! Hvor skal jeg lede efter forskelle i f.eks. registreringsdatabasen??? (jeg kører W2000 pro)
Avatar billede serverservice Praktikant
20. august 2004 - 20:30 #1
her er noget , godt nok til xp, men de virker ofte for w2k også
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/activedesktop.vbs
Avatar billede serverservice Praktikant
20. august 2004 - 20:33 #2
første gang disabler den- anden gang enabler den, men det er måske afhængig af om den allerede er aktiveret?
det burde virke så jeg smider et svar
Avatar billede snowman71 Nybegynder
21. august 2004 - 08:54 #3
Det virkede desværre ikke...

alt ser ud som det skal, men når jeg vælger tilpas skrivebord og vælge et element, kommer der ikke noget frem på skrivebordet!?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. august 2004 - 09:00 #4
synd, fik du mulighed for enable active desktop?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. august 2004 - 09:03 #5
her et tip:
The following tweak prevents disabling via desktop properties:

REGEDIT4
BLANK LINE GOES HERE
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "ForceActiveDesktopOn"=dword:1
BLANK LINE GOES HERE

ref: http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsNT/RegistryTips/IEandExplorer/EnableDisableActiveDesktopfromStartSettings.html
Avatar billede serverservice Praktikant
21. august 2004 - 09:06 #6
Fra samme reg sti...
hos mig står Noactivedesktop = 0 , prøv at indstille den til =0 hvis den er 1 i første omgang.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
21. august 2004 - 12:58 #7
Der stod også Noactivedesktop = 0 hos mig....men som sagt der er ingen probs med at enable/disable...problemet er som sagt at der ikke sker noget når man vælger en side. Det er den samme side, som før og som virker når jeg logger på som en anden bruger.....mystisk!!
Avatar billede serverservice Praktikant
21. august 2004 - 13:03 #8
tag så skærm egenskaber - web - sæt hak .
prøv også hj.klik skrivebord- active desktop- new item - og så add en ny - kan du det?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
21. august 2004 - 18:30 #9
jeps keine problem.....men der sker bare ikke noget =) der kommer ikke et nyt "item" på skrivebordet..:O(
Avatar billede serverservice Praktikant
21. august 2004 - 19:43 #10
Det lyder mest som en repair af brugeraccounten - jeg har ikke flere tips på hånden.
Du kan vælge ar oprette en ny bruger og kopiere filer over i brugerprofilen fra den gamle bruger- det gøres i docs & settings ..(husk at markere alle mapper) eller du kan vente at se om der kommer en løsning.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
23. august 2004 - 13:54 #11
Prøvede at oprette en ny bruger.....active desktop virker fjongelong! MEN efter at have kopierert alle mapper fra den gamle bruger, er problemet der igen.. :o( Hvilke filer kan forudsage dette??
Avatar billede snowman71 Nybegynder
30. august 2004 - 10:55 #12
jeg lukker...