Avatar billede sblar Nybegynder
20. august 2004 - 12:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Telnet > SSH

Jeg har et telnet terminalprogram med en masse gode funktioner som jeg godt kunne tænke mig at bruge mod en SSH server. Desværre kan mit program ikke køre SSH. Er det muligt at "bridge" Telnet til SSH, evt. v.h.a. SSH-tunnelling således at jeg kan bruge mit program som normalt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 13:00 #1
alt kan jo lade sig gøre, men.

SSH er afløseren for telnet, så du kan det samme med ssh (og mere til) som du kan med telnet.

Hvis du ønsker at anvende dit telnet terminal program via SSH, så forestiller jeg mig at det kan gøres med programmer Fpipe, der kan pipe fra telnet porten til SSH porten. Hvordan det gøres præcist  og hvordan det virker ved jeg ikke, jeg har aldrig gjort et i praksis
Avatar billede sblar Nybegynder
21. august 2004 - 14:32 #2
Som jeg ser det kan fpipe kun mappe portnummeret til et andet (a.h.t. firewall) men ikke emulere f.eks. SSH.
Avatar billede sblar Nybegynder
06. september 2004 - 18:56 #3
Lukker