Avatar billede sblar Nybegynder
20. august 2004 - 12:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SSH klient

Er der nogen kender en SSH klient med en slags kommando-buffer som kan bruges til at gentage kommendoer. Hvis den ovenikøbet har en indbygget editor hvorfra kommendoer kan sendes, kan det næsten ikke blive bedre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2004 - 12:04 #1
som jeg husker putty her den kommando buffer
Avatar billede sblar Nybegynder
20. august 2004 - 12:08 #2
putty har ikke kommendo-buffer. Eller også har de skjult funktion godt :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. august 2004 - 15:15 #3
mener du ikke bare en command history hvor du bruger pil op/ned til at navigere mellem dem?

svjv er det indbygget i ens shell.
f.eks cvs/bash.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. august 2004 - 15:17 #4
der hvor du måske ikke har den mulighed er f.eks hvis din standard shell er "sh" i freebsd, men så skifter du bare til en anden.
Avatar billede sblar Nybegynder
21. august 2004 - 14:30 #5
bash kan klare det når jeg står i en alm. prompt, men når jeg starter en applikation som herefter modtager mine input i en anden kommandoprompt, så duer det ikke mere. Derudover ville jeg kunne se listen over de kommandoer der er afgivet og kunne vælge derfra.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. august 2004 - 14:43 #6
Ok det kender jeg ingen programmer der kan klare.
.bash_history bliver vist først skrevet når du logger ud igen, indtil da lever commands i hukommelsen.
Avatar billede sblar Nybegynder
06. september 2004 - 18:55 #7
Lukker.