Avatar billede zenzay Nybegynder
19. august 2004 - 22:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan i anbefale denne bærbare?

hej..
jeg har siddet og surfet lidt rundt på nettet efter en bærbar computer, og har fundet frem til denne her: http://www.laptops.dk/?s=250
jeg har valg denne fordi den er billig og ser fornuftig ud med mine øjne, men bærbare er ikke min stærke side. jeg skal bruge den til studiet og derfor ikke så meget spil og sådan noget.
kan den anbefales? eller kan det anbefales at finde en brugt?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. august 2004 - 22:55 #1
Du har ret i at den er billig, meeen det kan altså godt være lidt farligt at have det som den vigtigste faktor når man handler bærbar. F.eks. har den desktop processor, hvilket betyder at den bliver meget varm og derfor vil blæse næsten konstant, og derved larme en del.

Du skal derimod se om du ikke kan finde en centrino - hvilket er det eneste rigtig at købe idag.

Læs evt. nedenstående artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/365
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
19. august 2004 - 22:55 #2
Jeg vil nok anbefale noget med en mobil CPU
Avatar billede zenzay Nybegynder
19. august 2004 - 23:07 #3
jeg ved selfølgelig godt at man får hvad man betaler for, men jeg ikke er parat til at betale 10.000 for en bærbar når jeg har en stationær. Så hvis de eneste man kan sætte en finger på er støjen vil det nok være til at overkomme.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. august 2004 - 23:17 #4
Det kan godt være det ikke har nogen betydning for dig, men vil lige nævne at det er en engelsk udgave af windows der følger med.
Avatar billede zenzay Nybegynder
19. august 2004 - 23:22 #5
tka for det. jeg ligger inde med en dansk version selv så det er ikke noget problem. jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til i morgen, hvis der skulle kome nogle forbi. ellers får jakobclausen pointene.
Avatar billede botha Nybegynder
19. august 2004 - 23:46 #6
Vil lige tilføje at det kune er en 14,1" skærm, hvilket jeg personligt ville irritere mig vildt over.
Derudover har jeg hørt flere omtale de billige Toshiba bærbare som værende en "lille stionær PC" da den ikke er så holdbar, og derfor er mest velegnet som "en lille pc som ikke fylder på dit skrivebord, og kan gemmes væk når der kommer gæster".

Men jeg skal lige sige at jeg ikke har personlige erfaringer med Toshiba, da jeg selv har valgt Mitac til mine sidste 4 bærbare (eller er det 5). Dette mærke har aldrig givet mig problemer.

Læs evt. mere om disse på www.mitac.dk
ps jeg er IKKE ansat af mitac :-)
Avatar billede botha Nybegynder
19. august 2004 - 23:48 #7
hmmm undskyld tastefejl, det er vist ved at være sengetid :-o

kune = kun
stitionær = stationær
Avatar billede phsycozic Nybegynder
20. august 2004 - 12:04 #8
det som nok er mest ringe ved den bærbar er processor som skal være en centrino som der er blevet sagt, men HDD og grafikkort'et ville irretere mig vold meget.
Du kan ikke bruge den til andet en at skrive på, og måske afspille lidt musik.

Prisen er derimod ok, men det er jo dit valg.
Jeg ville nok hellere vente til jeg har lidt flere penge på hånden, og købe mig noget som ikke blev forældet for ca 6 mdr. siden.
Til ren skriveprg. er det et godt nok køb.
Avatar billede zenzay Nybegynder
20. august 2004 - 15:30 #9
tak for alle svarende.. jeg deler pointene mellem jakobclausen, botha og phycoziv. så hvis dem der mangler lige vil oprette et svar, så får de deres point.
Avatar billede espersen Novice
20. august 2004 - 15:33 #10
denne er også interessant : små 8600 kr. og du har Centrino-teknologi:
http://www.prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=485