Avatar billede mkp Nybegynder
19. august 2004 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Linux?

Hejsa!

Jeg har nu brugt Windows lige siden mine forældre købte deres første computer, dengang hvor man stadig brugte DOS!
Nu bruger jeg Windows XP, men engang imellem får jeg bare lyst til at rode lidt ved det hele, og det kan man desværre ikke rigtig i Xp. Så derfor tænkte jeg på at få fat i en Linux udgave. Men hvilken? Jeg har aldrig prøvet det før, men jeg lærer computersystemer ret hurtigt, hvis jeg selv skal sige det.
Jeg har to harddisk i min PC, og jeg har rigeligt plads på den store, så jeg tænkte at jeg bare kunne køre Linux på den lille og så Xp på den store.
Hjælp til alt dette ville være super fedt!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:29 #1
Som ny til Linux vil jeg sige Redhat Fedora eller Mandrake.

Gode mainstream distributioner some r nemt at komme i gang med, men
som stadig giver dig mulighed for at komme ind og pille.
Avatar billede mkp Nybegynder
19. august 2004 - 20:34 #2
Ok, men Mandrake koster så vidt jeg kan se penge, og det har var ikke meningen med det her projekt!
har du andre gode forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:38 #3
Redhat Fedora er gratis

Og jeg mener da bestemt at Mandrake også er gratis
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:40 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:41 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:43 #6
Det fremgår også klart af http://www.mandrakelinux.com/en-us/concept.php3
at den er gratis
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 20:44 #7
OK ?
Avatar billede mkp Nybegynder
19. august 2004 - 20:45 #8
Ja jeg fandt også selv et link, og er i gang med at hente ISO et af Mandrake. Så nu mp vi se hvordan det bliver.!
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2004 - 17:25 #9
Har erfaring med at Mandrake kan gi en del bugs på enkelte hardware. Kjører den så er det ikke noe problem. Hvis ikke, last ned Fedora. Den kjører på det aller meste.