Avatar billede smakodak Nybegynder
27. februar 2001 - 16:59 Der er 3 kommentarer

Scsi id

Hvordan sætter jeg mine jumpers? Jeg har en CD-R siddende som eneste enhed på et 3 connecters kabel.
Avatar billede cr8 Nybegynder
27. februar 2001 - 17:06 #1
du skal sætte dine jumpers til master (tit den helt ude i højr) når du ikke har andre ting på dit kabel
Avatar billede wikings Nybegynder
27. februar 2001 - 18:13 #2
Er der ikke noget med at den skal være termineret?
Der er ikke noget der hedder master på Scsi, den får et ID nummer!
Avatar billede gheko Nybegynder
27. februar 2001 - 21:15 #3
Du skal kode et ID-nummer ind. Lad være med at bruge ID 0 og 7, da de oftes bruges af SCSI controller og boot enabled Disk. En af dine enheder på bussen skal være termineret.
Normalt kan jumper settings ses via et klistermærke på CD-R. Alternativt må du kigge i manual (eller oplyse model).