Avatar billede juniorklubben Nybegynder
19. august 2004 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

Fragt fra USA

Hvad koster det at få tilsendt en kasse på 2 kg fra usa til danmark
Avatar billede killifish Nybegynder
19. august 2004 - 18:08 #1
Det kommer jo helt an på om du bruger et fragtfirma (UPS, DHL etc.) eller om du bruger postvæsenet (US Postal Service).
Avatar billede juventus Nybegynder
19. august 2004 - 18:08 #2
Det kommer meget an på, hvor sikkert det skal være, hvor stort det der skal sendes er, skal det samtidigt forsikres?

Kenny
Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 18:08 #3
For 2 måneder siden gav jeg 37 dollar for at få tilsendt en pakke på ca. 2 kg. fra USA. Landtransport i USA, luftpost over Atlanten. Pakken var fremme i løbet af ca. 1 uge.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
19. august 2004 - 18:15 #4
hvad er 1 dollar i danske kr
Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 18:21 #5
1 dollar = 6 kr.
Se aktuel kurs på www.valutakurser.dk
Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 18:23 #6
En gang fik jeg tilsendt en pakke, der var blevet fragtet med fly både internt i USA og over Atlanten. Jeg kan ikke huske porto omkostninger, kun at jeg fik et sjok over beløbets størrelse. Hvis pakken indeholder købte varer, kommer der told og moms oven i, hvilket blir beregnet af købsprisen inkl. fragt til Danmark. Så transport kan blive meget dyr hvis man ikke tænker sig om.
Avatar billede killifish Nybegynder
19. august 2004 - 18:28 #7
Med USPS kan du vælge mange forskellige fragtmåder. Alt fra:
2-3 dage: $75

til

4-10 dage: $22,75
4-6 uger: $18,25
Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 18:29 #8
På nedenstående webside kan man beregne porto for pakker sendt med UPS.

http://wwwapps.ups.com/calTimeCost?loc=en_US