Avatar billede erik_rald Nybegynder
19. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS til Windows 95

Jeg vil gerne bruge IIS på min Windows 95 maskine for at kunne køre ASP. ASP-bøgerne siger, at man kan downloade IIS til Windows 95 fra Microsofts website. Men her kan jeg kun finde en version til Windows NT. Kan jeg bruge den?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 11:33 #1
Dette skulle kunne lade sig gøre.
Held og lykke !!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 1999 - 16:07 #2
Så mødes vi igen, Henning. :-)

erik_rald. Man kan IKKE bruge IIS til Windows 95, men rygter siger at en nyere version af Personal Web Server kan køre ASP på Windows 95. Rygterne siger specielt at den PWS der følger med Windows 98 kan, og at man fra Microsofts hjemmeside kan hente noget, der kan bruges til Windows 95.

Beklager, at mit "svar" ikke er helt fyldestgørende - men sikkert bedre end hj's ...
Avatar billede tao Nybegynder
21. april 1999 - 14:02 #3
PWS følger med win98 og ligger i add-ons kataloget.

Til win95 skal man dog bruge :
Microsoft Personal Web Server 4.0 for Windows 95

Tjek det her ud :

http://www.microsoft.com/Windows/ie/pws/default.htm

Som de skriver er det en del af nt-option pack...
Avatar billede erik_rald Nybegynder
21. april 1999 - 14:41 #4
Lidt vel summarisk beskrivelse af fremgangsmåden!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. april 1999 - 14:44 #5
Hæng på. Jeg er netop ved at downloade og teste.

En fuld PWS fylder ganske vist 35 MB - det er nu heller ikke et
modem jeg sidder ved.
Avatar billede erik_rald Nybegynder
21. april 1999 - 14:47 #6
Jeg har i mellemtiden fået fat på en nyere bog end Fedorcheck & Rensin: Asp: Active Server Pages, nemlig Teach yourself ASP in 21 days, og her står, at man kan nøjes med PWS til Windows 95, altså ingen IIS. Jeg fandt selv ud af det med NT Option Pack og fik installeret PWS. Det gik også fint med at læse mine ASP-filer, men på en eller anden måde fik jeg spærret adgangen til mappen, de lå i. Pointene står stadig på højkant...
Avatar billede tao Nybegynder
21. april 1999 - 14:52 #7
Hey, du spurgte ret faktisk et ja/nej spørgsmål hvis du kigger efter..

Men da svaret er tja, så kommer her en længere beskrivelse..

Du trykker på følgende link på førnævnte side :

Download Microsoft Personal Web Server 4.0 for Windows 95

På næste side vælger du så option2 (så får du nemlig lov til at downloade det hele til evt. senere geninstallation)

Valg Windows NT 4.0 Option Pack for Windows 95, Vælg sprog, vælg site, download de 26 filer, og installer skidtet.

Under installationen skal du vælge root web directory og lign.

Ved endt installation kan du så køre dine asp programmer fra http:\\<maskinenavn>\*.asp..