Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 16:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Små problemer med Win2000!

1. Min computer tager en ca 40 sek. lang kunstpause under opstarten. Hvordan undgåes det??
2. Når den starter forsøger den at logge en bruger på som jeg har slettet! Det lykkes selvfølgelig ikke. Hvordan sætter jeg den så det er mig der er standard bruger???
3. De andre computere på netværket har skal bruge en adgangskode for at hente filer. Hvordan sætter jeg adgangskoden????
Avatar billede thegaydog Nybegynder
27. februar 2001 - 16:32 #1
1. det kan være du har for meget inde på din HD...Diskfrakmneteret du harddisken?!?
2. Det kan være du ikke har slettet bruger ordenlig. Hvis du har en program og du bare finder alle filerne og klikker slet så bliver det ikke slette. Der skal du gå under Kontrolpanel.
Tilføj og Slet....
3. gå under kontrolpanel og vælge Adgangskode
Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 16:37 #2
1. Jeg har lige formateret min harddisk og der er 20 GB ledig plads!
Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 16:43 #3
2. Jeg har slettet brugeren i kontrolpanelet!
3. Hvor vælger jeg adgangskode for andre computere??
Avatar billede cr8 Nybegynder
27. februar 2001 - 17:03 #4
\"...du kan spare en smule kostbar opstartstid, hvis du beder Windows2000 om ikke at lede efter diskettedrevet under opstarten. Du kan stadig bruge drevet, men Windows leder kun efter det, når du klikker på disketteikonet i \"denne computer\", i windows stifinder\" eller i et DOS-vindue. Højreklik på \"denne computer\", vælg engenskaber og klik \"ydeevne\". klik på filsystem og vælg Diskette-fanebladet. Sørg for, at fletet \"søg efter nye diskttedrev, hver gang computeren startes\" ikke er afkrydset..\"

fra Pc Planet

-cr8

(masser af andre gode tips)
Avatar billede cr8 Nybegynder
27. februar 2001 - 17:04 #5
-3 når du siger deling skal du tage fuld, og ikke vælge en kode
Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 17:48 #6
cr8-- din beskrivelse passer fint til Win98 men ikke til Win2000!!!
Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 18:46 #7
Er der ingen der kan hjælpe mig??
Jeg har øget pointsummen!!
Avatar billede lau_r Nybegynder
27. februar 2001 - 19:10 #8
Igen!!!
Avatar billede guiron Nybegynder
27. februar 2001 - 21:05 #9
Forsøger den stadig at logge den anden bruger ind som standard bruger???

/Guiron
Avatar billede guiron Nybegynder
27. februar 2001 - 21:08 #10
Adgangskode for andre computere?? Hvad mener du? Mener du den adgangskode som alle andre brugere på netværket skal skrive for at få adgang til dine delinger??

Prøv at se hvad der ligger under [Start][Programmer][Start / Starup]  Her ligger der ofte en masse ubrugelige genveje som du godt kan slette.. dette skulle også hjælpe på din opstart!

/Guiron
Avatar billede dna Nybegynder
27. februar 2001 - 22:21 #11
ang. den adgangskode.. så er det nok fordi at du har slået din \"guest\" konto fra i din netværksindstilling... kig lige det... Det er det ene problem jeg kunne hjælpe med!

dna
Avatar billede lau_r Nybegynder
28. februar 2001 - 00:17 #12
Guiron - - De andre computere har ingen problemer med at se denne computer i stifinderen men så snart de prøver at åbne den så skal de skrive en adgangskode!
Angående opstart, så har jeg kun to genveje i [start][programmer][start]!
dna - - jeg har ikke slået min gæst konto fra!
Avatar billede guiron Nybegynder
28. februar 2001 - 11:08 #13
Lau_r -> Din Guest account er som default deaktiveret når du installerer Win2000! Du skal ind under brugere og aktivere denne konto, samt du skal skrive den adgangskode som de andre brugere skal taste ind for at komme ind på din computer.

Har du slettet de genveje der ligger i [Start][Programmer][Start]???

/Guiron
Avatar billede advize Nybegynder
28. februar 2001 - 11:41 #14
Der er flere muligheder for at optimere opstarten af W2K. Men hvis du eks. har netkort i din maskine, og ikke har forbindelse til en DHCP-server så er der to muligheder du muligvis skulle overveje..
1. Hvis ikke du bruger dit netkort, så deaktiver det!
2. Hvis du bruger netkortet, så giv det en fast TCP/IP adr.

Ved begge løsninger undgår man at netkortet/maskinen går \"ud\" på netværket og søger efter en server der kan give den en \"tilfældig\" adr.

Desuden er der nok ikke så meget optimering i at defragmentere disken konstant - nutidens diske er eftehåndet så hurtige, at det alligevel ikke gør den store forskel...
Avatar billede guiron Nybegynder
28. februar 2001 - 11:49 #15
Advize! Dette er korrekt, men Win2000 bruger meget få sekunder på at lede efter en dhcp server i modsætning til Win98 / ME! Så her igen er det meget begrænset hvor meget tid der er at spare ved at give en statisk IP!

/Guiron
Avatar billede lau_r Nybegynder
28. februar 2001 - 13:11 #16
Ventetiden er før computeren begynder at lede efter netværk!
Win2000 hvide opstartsside har en bjælke der viser hvor langt den er nået med indlæsningen af windows når den er halvvejs stopper den i +40sek!! Kan det ikke undgåes???
Avatar billede lau_r Nybegynder
01. marts 2001 - 17:13 #17
3. Jeg fandt selv svaret!!
Man skal logge på den anden computer med samme password og brugernavn!!  Jeg havde ingen adgangskode på den anden computer!

Jeg har stadig problemer med opstarten!
Avatar billede guiron Nybegynder
01. marts 2001 - 19:06 #18
Jeg har lidt den samme situation! Den står blot 32 sek!
Det er mega irreterende, men jeg har endnu ikke hørt om noget der har fundet en løsning..

Hvad er dit filsystem.. NTFS eller FAT???
/Guiron
Avatar billede lau_r Nybegynder
01. marts 2001 - 21:09 #19
Jeg har FAT 32 og har lige installeret win2000 på en ny formateret HD!
Jeg ved ikke om det er nøjagtig 40 sek! 32 lyder meget rimligt!
Det kan ikke være meningen......
Avatar billede lau_r Nybegynder
01. marts 2001 - 21:12 #20
UPS jeg kom til at acceptere svaret fra advice :(
Det var ikke meningen jeg har langt fra fået svar!
Et nyt svar vil blive belønnet!!!!!!!
Avatar billede guiron Nybegynder
02. marts 2001 - 09:05 #21
Lau_r >> Ups, hva.. :=)

Jeg har lidt på fornemmelsen at den vil starte betydeligt hurtigere hvis man kører NTFS..

Men ellers har du tjekket din \"device manager\". Det kan godt være at der er noget af din hardware der står og konflikter og det så går ud over opstartshastigheden.

/Guiron
Avatar billede lau_r Nybegynder
02. marts 2001 - 09:42 #22
Der er ingen konflikter i min \"device manager\" :(
Computeren leder ikke på harddisken i de 34 sek så jeg kan ikke lige se hvordan det kan være filsystemet??
Avatar billede lau_r Nybegynder
02. marts 2001 - 09:46 #23
Jeg opretter spørgsmålet igen! Lidt mere specifikt denne gang!
Avatar billede advize Nybegynder
02. marts 2001 - 09:53 #24
Jeg vil ikke umiddelbart tro at det skulle være de store performance ændringer at  hente ved at  konverte til NFTS. NTFS burde dog være marginalt hurtigere hvis man skal læse mange små filer (4-8 Kb) - men i opstartsfasen er der sq ikke noget at hente!
Prøv lige at tjekke om flere af enhederne i \"device manageren\" har de samme IRQ adresser. Det kan godt tage en smule tid for Windows at finde ud af at få tildelt de rigtige rescourcer til de forskellige dele...
Avatar billede lau_r Nybegynder
02. marts 2001 - 10:17 #25
Begge netværkskort, lydkort + tre andre ting bruger IRQ 9!
Hvordan ændrer jeg på det???