Avatar billede hestekongen Nybegynder
19. august 2004 - 16:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpel mail() funktion virker ikke på server.

Hejsa, jeg er ved at lave en side med en mail funktion - siden blev lavet på min egen pc hvor jeg lavede en simpel mail() funktion, og også funkerede fint. Dernæst overførte jeg siden til den server den skulle stå på (apache2, win xp) men der virkede mail funktionen ikke - der kom bare en error.. Jeg tog min bærbar under armen og satte den til det LAN hvor serveren står, når mail funktionen bliver afviklet på min bærbar virker den, men på serveren gør den ikke..

På serveren har jeg sat php.ini-filen op så den passer til ISP'en med den rigtige SMTP server.

For at fejlsøge lidt prøvede jeg at telnette til SMTP serveren (i kommandopromt: telnet mail-relay.tele2adsl.dk 25), den maskine som skal køre webserver får en timeout, men min bærbar som er tilsluttet det samme netværk kan godt connecte til den..

Dertil kommer mit spørgsmål, er det muligt at et program eller en indstilling i windows xp kan blokere på en sådan vis, at man ikke kan connecte til port 25 på en server..?
Avatar billede chries Nybegynder
19. august 2004 - 16:07 #1
login og password er også korrekt ?

Har du SP2 ? prøv ast deaktivere firewall'en.
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. august 2004 - 16:35 #2
Det lyder som et net/firewall problem. Hvis jeg var dig.

1) Tjek om serveren har fået en ip - og at den overhovedet kan nå noget på nettet (surf fra den eller lign)
2) Sprøg i en windows kategori - jeg tror de har mere styr på det end her - det kan være du er mere heldig med svar.
Avatar billede hestekongen Nybegynder
19. august 2004 - 17:08 #3
Serveren har forbindelse til nettet - der er ikke noget knas med den normalt men lige på det punkt har den altså problemer..

Ja, det kan godt være det er mere windows end php relateret..
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. august 2004 - 17:11 #4
Hvis problemet også sker når du bruger telnet, så lyder det som noget andet (det er du også selv inde på) der er problemet (altså ikke php specifikt)..

Jeg kan ihvertfald så ikke hjælpe dig :-)
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2004 - 16:12 #5
Er der ikke noget med at Tele2ADSL har 2 SMTP servere ??? Nu har jeg ikke selv Tele2 men kan man ikke bruge fx. smtp.tele2adsl.dk ?

Men ja, det lyder mere som et Windows problem og ikke PHP. Hvad med at lukke her og smide det i Windows !
Avatar billede hestekongen Nybegynder
22. august 2004 - 18:27 #6
Lukker spørgsmålet nu, og flytter det til windows - tak for jeres indlæg..