Avatar billede ceriox Nybegynder
19. august 2004 - 15:51 Der er 4 kommentarer

Livskvalitet - Projektopgave

Hej alle..

Jeg har fået "livskvalitet" som det overordnet emne, men da dette er meget bredt vil jeg gerne have jer til at komme med gode forslag :) mig og min gruppe interessere os en del inden for teknologi og ting lignende.

Kunne piratkopiering godt høre inde under livskvalitet?

På forhånd tak
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. august 2004 - 16:47 #1
Piratkopiering under livskvalitet.... hmmm... Umiddelbart minder det mig om den Steen & Stoffer, hvor Steen skal skrive en opgave om et samfunds problem. Han vælger at skrive om T-Rex, da det jo ville være et samfunds problem, hvis de levede i vores samfund. ;o)

Var det ikke mere en ide at skrive en opgave om livskvalitet i den virtuelle verden? Kan man nøjes med det eller har man også brug for livskvalitet in real life?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 16:54 #2
Næppe piratkopiering det handler nok mere om holdning, etik og moral. Men hvad med open source, friheden til at vælge, muligheden for at biddrage, lysten til at dele sit arbejde uden anden betaling end anerkendelse, det at være en del af en bevægelse et fællelskab osv osv
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. august 2004 - 07:44 #3
det er et perfekt emne til at stille 2 situationer op mod hinanden....livskvalitet i danmark vs livskvalitet i afrika.....danmark er et rigere land...men har det nødvendigvis indflydelse på livskvaliteten.....fin problemstilling.., andre emner handicappede, sport, arbejde er også godt..... arbejdsløs/arbejdsnarkoman hvem har den bedste livskvalitet.... kendte personligheder / almindelige mennesker....mange mulighder god fornøjelse *s*
Avatar billede x-masman Nybegynder
21. december 2004 - 22:13 #4
Er den opgave lavet endnu?