Avatar billede silas_j Nybegynder
19. august 2004 - 15:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min Boot.ini er stukket af hjemmefra

Som sagt siger min PC at min boot.ini fil er ugyldig, og så loader den fra C:\Windows...

Hvis du ved hvad der er galt, så kan du vel bare lige hjælpe mig, ellers ville jeg bare gerne vide hvor boot.ini filen lægger henne, har søgt efter den, men den kan ikke findes!
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 15:22 #1
Den ligger i roden af din boot-partition.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 15:22 #2
Boot.ini ligger i c:\
men filen er skjult.

For at se den skal du gøre flg.:

Start Explore -> Tools -> folder options -> View -> Show hidden files and folders.

Post evt. din boot.ini fil herinde....
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 15:23 #3
Ligger = skal ligge
Avatar billede resten Nybegynder
19. august 2004 - 15:23 #4
Start-indstillinger-kontrolpanel-system-avanceret-indstillinger for system og genoprettelse-rediger.

Og her ændre du din bootini så du kun har et valg i opstart til feks dette hvis du kører xp pro ellers ændre du bare til xp home..

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede silas_j Nybegynder
19. august 2004 - 15:28 #5
Phatlasse:
Den lægger ikke derinde, har endda søgt efter den... No result...

Resten:
Filen C:\boot.ini kan ikke åbnes. Indstillinger i bla bla kan ikke ændres...

Kan det være fordi at den er væk eller noget..?
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 15:32 #6
Prøv at kopiere flg. ind i et notepad dokument, og gem det som boot.ini i roden af c:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede silas_j Nybegynder
19. august 2004 - 15:33 #7
Consider it done...
Checker det nu
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
19. august 2004 - 15:36 #8
Jeg er ikke 100% sikker men :
Du kan sådan set godt have slettet den, men hvis jeg var dig, ville jeg ikke slukke min maskine så længe du ikke ved hvor den er...
Alternativt skal du installere alt på nyt...
Evt. kopier linierne herover ind i et wordpad og gem hele filen på skrivebordet, omdøb den til boot.ini og prøv at flytte den over på c:\
Hvis den så spørger om du vil overskrive, ved du at den ligger der...
Men som sagt, er jeg ikke 100% sikker, da jeg aldrig selv har været i situationen..
- Hvad mener i andre??
Avatar billede silas_j Nybegynder
19. august 2004 - 15:37 #9
Det virkede ikke..
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
19. august 2004 - 15:37 #10
hmmm... brugte nok lidt for meget tid på at skrive svaret  :-)
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 15:41 #11
Har du mere end et OS instaleret på din PC?
Hvis ja; i hvilken rækkefølge er de så instaleret, og på hvilke partitioner ?
Hvis nej; hvornår /hvordan er fejlen opstået ? Har du instaleret ny software ? foretaget en system-repair ? eller andet ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. august 2004 - 15:48 #12
du kan evt benytte bootcfg til at lave en ny

http://www.jsiinc.com/SUBI/tip4300/rh4392.htm
Avatar billede silas_j Nybegynder
19. august 2004 - 16:02 #13
.ini filen probelmet er løst....
Dog ser det nu ud til at det er dette program der faktisk har slettet den.. Har lige checket og fået bekræftet det, ved ikke helt hvad programmet hedder, men mappen hedder WindowSA, og uninstall filen hedder axuninstall...

Det ser på nuværende tidspunkt ud til at den har slettet stortset alt der var på min pc overhovedet... Men hvordan er det muligt, endnu mere mystisk finder jeg det at jeg har enkelte Starcraft baner liggende, en .scm version af det gamle spil Harvest moon, og Opera liggende.. Internet explorer er ligeledes væk.. .Men alle mapperne er der også? Hvad kan der være sket...
Håber virkelig i kan hjælpe mig...
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 16:35 #14
Kan det her være det samme som din "WindowSa"-mappe ?
http://www.pestpatrol.com/PestInfo/s/search_assistant.asp
Avatar billede sur69 Nybegynder
19. august 2004 - 16:54 #15
Jeg tror at den hurtigste måde, for dig at få din PC til at spille igen, er at re-instalere dit system igen fra bunden.
Så brug den tid du sparer på fejlsøgning, til at konfigurere og opdatere din XP, på en ordentlig måde.
Du ved, aktivere den indbyggede firewall, instalere servicepack 1a (ell. sp2 hvis du er modig) + de løse opdateringer. Instaler gerne en aktiv firewall også.

Jeg kan se at du for 2-3 uger siden også havde noget snavs på din PC, og umiddelbart ser/så det ud til at du ikke havde windowsopdateringer på dinXP.
Det skal du have, hvis du vil slippe for alt det bøvl.

Blot et foreslag
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2004 - 19:36 #16
WindowSA = Snavs.
Avatar billede silas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 15:33 #17
Tak for hjælpen, har købt ny pc siden, så kom aldrig rigtig indtil roden af problemet :)