Avatar billede samuelsen Nybegynder
19. august 2004 - 09:38 Der er 7 kommentarer

bredde på en listbox

Kære eksperter!

Jeg har et problem med at jeg har en side med en masse listboxe, og disse indeholder forskellige valgmuligheder, derfor bliver disse listboxe også af forskellig bredde. Hvilket ikke ser så godt ud, når de er formateret til at være venstre justeret på siden. Derfor ville jeg høre om der er nogen som ved hvordan jeg kan definere bredden på en sådan listbox/dropdown box?

På forhånd tak for hjælpen.!
Avatar billede powernodes Nybegynder
19. august 2004 - 09:45 #1
style="width:100px;"
Avatar billede samuelsen Nybegynder
19. august 2004 - 09:50 #2
<select size=1 name=vfarve style='width:500px; font-family: Verdana; font-size: 8pt; color: #000080 '>
virker ikke! :-(
Avatar billede powernodes Nybegynder
19. august 2004 - 09:54 #3
Du kan gøre som jeg sagde..
<select style="width:600px;"></select> bliver endog meget bred her, ca. 600px :o)

Det skal virker for dig.
Avatar billede iss Novice
19. august 2004 - 09:55 #4
<select name="vfarve" size="1" style="width:500px; font-family: Verdana; font-size: 8pt; color: #000080">

Virker for mig i Firefox/IE/Netscape....
Avatar billede samuelsen Nybegynder
19. august 2004 - 09:59 #5
tak iss, det virkede, smid lige et svar!
Avatar billede iss Novice
19. august 2004 - 10:04 #6
Det var powernodes der svarede ikke mig.
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:42 #7
-- og lige en detalje:

Når du skriver ting på en skærm, skal du ikke bruge pt som måleenhed, da det er en papirbaseret måleenhed, som betyder 1/72 tomme, altså ca. 0,35 mm.

På ældre skærme passer det så tilfældigvis med skærmens pixelstørrelse, men det gør det ikke idag, og du vil få lettere uforudsigelige resultater, fordi nogle browsere rent faktisk checker pixel-størrelsen og laver f.eks. 8pt om til 10px, som det svarer til på en 0,28 pitch skærm ...

Brug px !-)