Avatar billede frewald Nybegynder
18. august 2004 - 22:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Store filer korrupte i XP

Hej

Jeg har et tilbagevendende problem; Når jeg har store (typisk pakkede filer) får jeg fejl når jeg skal pakke dem ud, eller når de er blevet kopieret over netværket er de korrupte.
PT har jeg en fil på over 4GB der skal pakkes ud (winrar filer a ca. 50mb stykker), men winrar melder fejl i forskellige filer hele tiden. Jeg har prøvet at disable SMART i BIOS'en uden resultat.

Alle mine maskiner i netværket kører WinXP Pro SP1/SP2

Jeg håber nogen kan komme med forslag, for jeg er ved at splitte min maskiner ad i arigskab :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
19. august 2004 - 09:51 #1
Der har været et ligende spørgsmål før i dette forum, og hvis jeg husker rigtigt, var fejlen fordi at de kørte med FAT32 filsystem, og skal skifte til NTFS filsystem.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2004 - 10:44 #2
->rigtigt trekkies , du konverterer dit drev med- Convert C: /fs:ntfs i dosprompten - og her er drevet c:
Avatar billede frewald Nybegynder
20. august 2004 - 00:30 #3
Alle drev er NTFS
Avatar billede ballsic Nybegynder
02. september 2004 - 14:37 #4
Det ville være en god ide at tjekke efter om der er forstyrrelser på dit netværk. Hvis du mister forbindelsen til anden netværksenhed du kopierer til, vil filen se ud somom den er korrupt, da den har været afbrudt under kopiering. Hvis det er netværksfejl, kan det være IRQ konflikt på NIC.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. september 2004 - 22:36 #5
hmm desværre ikke så meget hjælp... Men tak for forsøgene
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2004 - 23:01 #6
Prøv lige at forøg din pagefile til 2x ramstr. og sørg for at du har min. 20% fri plads på disken.
prøv så igen
Avatar billede frewald Nybegynder
28. februar 2005 - 21:59 #7
Fik aldrig løst problemet, så jeg lukker