Avatar billede skrubsak Nybegynder
18. august 2004 - 21:11 Der er 4 kommentarer

visning af billede hvis brugeren ikke vil installere flashplugin

Hej

Jeg har brug for hjælp til at sætte en alternativ kilde (ex. et stykke grafik) hvis en bruger ikke ønsker at installere flash plugin, men istedet kun vil se statisk grafik. Hvordan sætter man dette alternativ i Dreamweaver??
Avatar billede pyroman Nybegynder
18. august 2004 - 21:21 #1
Som regel vil man gøre det på to måder: Enten lave en start side hvor man vælger html eller flash side, eller også laver man en plugin detector, som så redirecter én til en anden side uden flash...
Sådan én kan du finde her: http://www.moock.org/webdesign/flash/detection/moockfpi/
Avatar billede skrubsak Nybegynder
18. august 2004 - 21:28 #2
ja dem kender jeg egentligt godt, men jeg har brug for at der ikke bliver redirectet men vist en alternativ kilde i samme "holder" hvis brugeren ikke ønsker at installere flash plugin. Jeg ved der findes et script til det, eller kunne Dreamweaver måske selv generere koden??
Avatar billede pyroman Nybegynder
18. august 2004 - 21:42 #3
Hmm - jeg tror ikke at der findes en direkte "alternate" kode til plugins - ved ikke om man kan skaffe sig oplysninger om brugeren siger nej til at hente plugin'et...
Tror det faktisk ikke (man skal ikke kunne sige det med sikkerhed)...
Men man kan tjekke for flash, og så 'skrive flashen, hvis man har plugin'et - eller så skriver man den normale html - altså med javascript...
Avatar billede skrubsak Nybegynder
18. august 2004 - 22:16 #4
øhhhh, jeg forstår ikke lige de sidste 2 linier:

....Men man kan tjekke for flash, og så 'skrive flashen, hvis man har plugin'et - eller så skriver man den normale html - altså med javascript...