Avatar billede runberg Nybegynder
27. februar 2001 - 15:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DVD på tv er i sort/hvid!!!

Jeg har en Creative DVD-afspiller, og et Creative MPEG-kort.
Når jeg kører mit billede ud på fjernsynet bliver det hele vist i sort/hvid.
Jeg bruger Creatives egen afspiller til at afspille filmene!!
Hvordan kan dette dog være??????
Avatar billede disky Nybegynder
27. februar 2001 - 15:11 #1
gad vide om det er samme problem som når man afspiller et NTSC spil i en PAL playstation og kobler det til tv uden et specielt kabel. Så er det også sort hvid.

Se om du kan få din player software til at outputte PAL, eller dit gfx kort.
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 15:11 #2
Har du husket at indstille den til PAL.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. februar 2001 - 15:25 #3
På mit TV kan man vælge mellem Y/C composite og \"en anden indstilling\" på Scart porten. Hvis den står på det forkerte vises billedet i S/H. Prøv at skifte kanal. Mit TV er et Philips og de to Scart-stik aktiveres ved at vælge kanal \"0\", \"-1\" og \"-2\" (dvs når man har valgt danmark kan man vælge scart indgangen ved at trykke \"-\" på kanalvælgeren. \"-1\" og \"-2\" er det samme scartstik, men med forskellig kodning eller hvad man nu skal kalde det - den ene type ses som sort hvid...
Avatar billede msmows Nybegynder
28. februar 2001 - 09:34 #4
Du har det sædvanlige problem. Hvis du bruger svhs (y/c)) udgangen på kortet og bruger scartindgangen på tv\'et har du følgende problem: dit luminance-signal (s/h-delen) kommer igennem, men dit chrominance-signal (farvedelen) gør ikke da der simpelthen ingen forbindelse er i tv\'et. Der skal være et svhs-stik (4bens minidin) på tv\'et eller et svhskompatibelt scartstik for at du kan bruge svhs-signalet. Har du ikke ikke det må du bruge composite-signalet (phonostik, ofte gult)for at få et farvebillede.
Avatar billede disky Nybegynder
28. februar 2001 - 09:36 #5
msmows har prøvet at koble min pc til mit tv via et supervhs kabel, stadigvæk sort/hvid.

Men din tekniske beskrivelse er helt korrekt.

Jar har dog ikke prøvet med composite video endnu
Avatar billede runberg Nybegynder
28. februar 2001 - 17:46 #6
Til msmows

Jeg finder det du skriver meget interessant og tror at du har fat i den lange ende!!  Jeg har et gammelt fjernsyn og har købt et kabel i Fona (jeg lover hermed at det aldrig skal gentage sig) til ca 140,- jeg ved ikke hvad kabellet hedder men det gør du nok når du kender prisen. Kabelt er med scarstik og er tilsluttet min video og der i gennem ført op til mit fjernsyn. På min Video er der et gult stik hvor der står \"video\" er det mit \"phonostik\" ??
Er det rigtigt forstået at mit nuværende kabel er lige til skraldespande og at jeg skal ud og købe et nyt??
Det nye kabel skal så tilsluttes min video der hvor der står \"video\" og der hvor der står \"Audio\" line 2. ( Sorry min ringe viden og emnet men jeg kan til gengæld sejle en stor super tanker på 300.000 DWT.) Det skal lige siges for \"Runbergs\" skyld at jeg er hans storbror!!.
Avatar billede madizone Nybegynder
02. marts 2001 - 14:27 #7
You got to use PAL, pal.
Hvis din film vitterligt er i NTSC, så må vi håbe at dit TV understøtter NTSC-målene, på nogle TV er det i sort/hvid, og på andre flimre det.
Hvis det \"kun\" er i sorthvid, uden flimmer - så skal du have fat i et såkaldt RGB-kabel...!
Det seperere nemlig signalet i 3 dele med hver sin farve, og sikre på en eller anden måde at TV\'et samler det igen og viser det hele i farve.
Det giver desuden et skarpere billede, men det er en anden ting...!
Avatar billede msmows Nybegynder
03. marts 2001 - 13:54 #8
>>>>runberg  De phonostik der er på din video er tænkeligt indgange, ofte placeret på fronten (til at tilslutte et kamera). Du kan tilslutte composite-videosignalet fra dit grafikkort hertil, brug et kabel med en impedans på 75 ohm (f.eks. antennekabel) der skal påloddes phonostik, vælg en lidt bedre kvalitet.
Håber jeg har fattet dit spørgsmål rigtigt. Held og lykke med projektet.
Avatar billede msmows Nybegynder
03. marts 2001 - 13:55 #9
>>>disky Prøv lige med et composit-signal og lad høre fra dig om der er farver.
Avatar billede specialty Nybegynder
04. marts 2001 - 02:25 #10
Jeg ligger faktisk inde med samme problem, men jeg har bare invisteret i et combositekabel... Og det har også funget fint nok indtil for et par uger siden. pludselig en dag var signalet på TV\'et sort/hvid... hmmmm... jeg har både prøvet at skifte tv og rode med pal/ntsc indstillingerne men uden resultat... Der er ikke en derude der lige kunne fortæle mig hvad der er galt???
Avatar billede runberg Nybegynder
12. marts 2001 - 12:55 #11
msmows>> På min storebrors vegne takker jeg dig mange gange for for dine svar. Han har endnu ikke nået at teste af, om du har ret med hensyn til problemet, men da det lyder sandsynligt, får du hermed pointene.... Endnu engang tak

Runberg
Avatar billede msmows Nybegynder
13. marts 2001 - 23:09 #12
Tak selv :o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. august 2001 - 23:22 #13
Er der ikke nogen af jer, der vil kigge ind her:
http://www.eksperten.dk/spm/98110
Avatar billede ingenior Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:22 #14
Prøv at bruge tvcc200 fra wwww.tvtool.de og ændrer color carrier frekvensen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:24 #15
tvcc200 virker kun 10 min....ellers meget godt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:25 #16
i shareware-udgave selvfølgelig