Avatar billede mekawi Nybegynder
18. august 2004 - 18:52 Der er 4 kommentarer

Problem med Tele2 ADSL

Hej alle
Jeg har (selvfølgelig) problemer med Tele2 ADSL. Jeg har en Linksys Wireless router siddende direkte på forbindelsen og 4 computere der modtager DHCP fra routeren. Her er problemet: 2 til 3 gange om dagen mister routeren forbindelsen til nettet, den smider bare WAN ip'en. Så skal jeg slukke for routeren for at det virker igen.

Er der nogen der har samme problem? Eller bare en (potentiel) løsning?

Hilsen
Mekawi
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2004 - 22:33 #1
Tror skam mere det er din router den er gal med - har du opdateret den til seneste firmware? Løser dette problemet?
En lille anden ting - når du ryger af, er der så fortsat lys i dit modem
( under DSL )??? Hvis der er det, så er det sikkert routeren der failer lidt !

Hvis jeg skal fremfinde den nyeste version til den, skal jeg dog lige have lidt flere info's om din router.

Såfremt du fortsat mister forbindelsen 2-3 gange om dagen efter en omgang update af firmwaren, vil jeg nok anbefale dig, at du retter henvendelse til Tele2ADSL's kundeservice.
Avatar billede mekawi Nybegynder
19. august 2004 - 16:43 #2
Tror ikke det er routeren. En kammerat har samme forbindelse, men en anden router, og han oplever samme problem... Har hørt fra en IT-fyr at det er en "ARP Cache" der bliver fyldt. Og det skulle efter sigende være ude på centralen....

Ja, DSL-lyset er stadig på når det sker. Der er intet at se fysisk på hverken router eller modem. Men under WAN status i routeren har den smidt IP-en og viser 0.0.0.0...
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. august 2004 - 17:14 #3
Okay, men men... For lige at starte et sted, kan du lige prøve at smide en ny firmware i din router og se om det evt. afhjælper problemet - kan jo være...
Ellers synes jeg da, at du/I skal indgive en klage til Tele2ADSL, for I skal naturligvis ikke smides af :-)
Avatar billede bayeren Nybegynder
12. december 2004 - 15:25 #4
Sjovt nok, jeg har også de samme problemer.
Jeg har en fast ip-adresse, men tele2 siger at jeg skal kører DHCP.
Min router er en linksys befsx41.
Jeg spiller på nettet, og bliver smidt af hver gang ip-adressen bliver opdateret, og det gør den hver halve time. Er det bare i Fu..... iriterende.
Jeg har fået at vide at jeg IKKE skal opdaterer min firmware til denne router.
Alle porte er åbne som de skal.
Jeg har skiftet fra D-link 604 til linksys, men samme problem.
Jeg tror at tele2 har et problem med opdateringen af ip-adresen.