Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 16:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se C: drevet når jeg booter op fra en bootdisk

Hej, Jeg har lavet en bootdisk, men når jeg booter fra den siger den at C: drevet ikke er validt. Jeg har prøvet at bruge en bootdisk fra bootdisk.com og prøvet at lav en vi stifinder->format>MSDos disc.

Er der nogen som kan hjælpe. Jeg skal have lavet et image af min c: drev så jeg hurtigt kan restore ved problemer.
Avatar billede espersen Novice
18. august 2004 - 16:54 #1
er det en DOS-startdiskette du benytter ?

er C-drevet NTFS

hvis ja ; så skal du lige vide at DOS ikke kan læse NTFS

Brug fx. Norton Ghost til formålet med at tage et image.
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 16:57 #2
Ja det er NTFS jeg kører med, men er der virkelig ikke andre alternativer?
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 16:57 #3
du hente ntfsdos hos www.sysinternals.com
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 16:57 #4
du kan dog ikke skrive til disken i gratisudgaven
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 17:01 #5
Jeg har hentet NTFSDOS skal den bare lægges på en disk og så reboote?
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 17:06 #6
har lige prøvet NTFSDOS og det virker sgu' .. tak for hjælpen. Hvordan er det jeg giver piont og aflsutter tråden?
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 17:11 #7
okay :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 17:18 #8
hvordan du lukker tråden, skulle gerne fremgå nu, da jeg har lagt et svar ;)
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 17:21 #9
Ja det så jeg, men når jeg trykker "Accepter" så reloader siden og jeg kan ikke se om der er sket noget ???
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 17:21 #10
men at lave et image til brug ved recovery, så er et rigtigt diskimage program nok bedre
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 17:22 #11
har du husket at markere mit navn?
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 17:23 #12
Så virkede det. Med hensyn til diskimage program, så har jeg fået en ghost.exe. Er det ikke godt nok?
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. august 2004 - 17:26 #13
jo, ghost er helt fin :)

jeg fik bare lige tanken, at du måske ville til at bruge xcopy eller lign. til at tage en backup
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. august 2004 - 17:27 #14
Ok, tak for hjælpen ;-)
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 13:25 #15
Norton Ghost 2003 og nyere (+ et par af de lidt ældre udgaver) køres fra Windows og booter selv op og tager/skriver et image. Temmelig nemt at bruge ;o)

(især rart når man bruger NTFS, da de ældre versioner af Norton Ghost ikke kan læse NTFS)