Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 16:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit Panasonic 28" har pludselig ingen farver!! wtf?

Hej!

Jeg håber nogen kan hjælpe til en mulig løsning.

Mit 28" Panasonic fjernsyn har pludselig ingen farver! Jeg troede først det var tv-out'et der var noget galt med, men en total fejlfinding viste at selv video-signal vises i sort/hvid - både alm. kabel og scartstik.

Hvad kan der være galt? Og hvad kan der måske gøres ved det?

På forhånd tak!

/Rune
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:44 #1
har du prøvet at skrue op for farverne (brightness og contrast) ?

ellers kunne det måske betyde billedrøret er røget :(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 17:46 #2
ja jeg har tjekket farverne etc - det er simpelthen bare kommet ud af den blå luft  :/

jamen hvis billedrøret er røget, så burde der da ikke være noget billede på??!
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:47 #3
Kan godt være det lød dumt det med contrast og brightness, men jeg har et tv der pludselig starter med sort skærm, og der skal bare skrues op for de 2......

Hvordan jeg stiller det tilbage ved jeg sq ikke.......
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:48 #4
nu ofre jeg lige et par kr. på at ringe til en ven brb.....
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:51 #5
Min ven som er radio tv reperatør siger det er Farve IC'en der er røget og den er temmelig dyr på et panasonic tv samt det er typisk defekt ved panasonics fjernsyn
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 17:55 #6
Nu ved jeg ikke hvor du er bosat men er det i nærheden af hjørring kan jeg anbefale ham.......

Han er utroligt dygtig, billig samt reel........ + han giver en 3 md. garanti på alt han repper.......
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 17:55 #7
ok.- pis :(
hvis jeg evt. må få din vens nummer, så jeg kan ringe og høre lidt detaljer, så vil jeg blive glad. du kan sende det til min mail mail [at] runehansen.dk

Takker :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2004 - 18:36 #8
jeg takker endnu engang :)
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 21:29 #9
Np du :) skulle det være en anden gang :)