Avatar billede apocryphal Nybegynder
18. august 2004 - 15:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RADEON X800 XT er det Platinum Edition

Hey.

Jeg sidder og vil godt investerer i et X800 XT Platium Edition. Men jeg er i tvivl - i de tests jeg har set, der tester de X800 Pro og X800 XT Platinum Edition.

Jeg sidder så og browser priser på internetbutikker, og jeg finder både X800 XT og X800 XT Platium Edition...

Er disse to kort det samme? - eller hvad?

Nogle gange er webshopsne jo sluppye med at skrive specifikationerne ind...

--
Jonas
Avatar billede nopsen Ekspert
19. august 2004 - 05:15 #1
ja det er samme kort, her er hvad de skriver om det:

What do we call it?

The codename for this next generation part is "R420". The actual product name is "ATI Radeon X800" series. Within the X800 series the first two products you will see is the Radeon X800Pro and the Radeon X800XT Platinum Edition. Make note of the "Platinum Edition" moniker on the X800XT, ATI felt this part was so fast that it deserved a special name. The R420 architecture is very scalable, thus you may see other X800 series parts, though nothing has been announced on any other products yet.
Avatar billede apocryphal Nybegynder
19. august 2004 - 10:20 #2
Okey, alle tiders :)

Det er så bare firmaer som Sapphire der ikke har valgt at skrive Platinum Edition i navnet på deres kort?
Avatar billede nopsen Ekspert
19. august 2004 - 18:12 #3
ja nogen vælger åbenbart at udelade det, men det er det officielle navn på XT-kortene.
mange gange betyder den slags ekstra betegnelser at der mmåske følger nogen spil eller noget ekstra tilbehør med i pakken, men altså ikke i dette tilfælde.
tak for point :)