Avatar billede tekker Nybegynder
18. august 2004 - 14:21 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

opsætning af computer

Hej

Jeg har gennem længere tid haft problemer med min computer kører meget langsom, eller fryser, og der er ingen virus i den, jeg har prøvet at skifte alt i den, men intet har hjulpet, har prøvet at tage nogle RAM ud af den det har hjulpet men så bliver den MEGET langsom, jo flere RAM jeg sætter i den jo hurtigere fryser den, det er lidt som om at HD arbejder lidt i ryk, jeg har osse prøvet at formatere skidtet, så tænkte jeg på om det kunne være HD eller bundkortet der kan være sat forkert op eller om måske jeg har installeret Win2000 forkert
Avatar billede mdk_2000 Nybegynder
18. august 2004 - 14:29 #1
prøv at støvsuge den, det hjælper nogle gange
Avatar billede tekker Nybegynder
18. august 2004 - 14:33 #2
det har jeg prøvet men det hjalp desværre ikke
Avatar billede espersen Novice
18. august 2004 - 15:09 #3
jeg kan se at du har prøvet HiJackThis, kørt SpyBot og fået checket dine ram ?!

Hvordan med dine drivere til især;
Grafikkort
Lydkort
Netkort

Fælles for ovenstående er at du helst skal have installeret en driver fra fabrikanten - og IKKE en standard-driver fra Windows !!

Herudover: DirectX ; prøv at geninstallere den
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 11:15 #4
hej igen

jeg prøvede at opdaterede driverne og installere DirectX igen, og det hjalp desværre ikke, jeg har osse kørt Spybot igennem men heller ikke noget galt der, men jeg sad og arbejdede med den i går og fik en fejl frem eller den kom nu af sig selv.

***stop: 0x000000777(oxc0000185,0x00000000,0x013c900) kernel_stack_inpage_error

Så ville jeg genstarte men kunne det ikke der kom en anden fejl frem.

***stop 0x0000007b(0x81583650,0xc0000032,0x00000000,0x00000000) inaccessible_boot_device

så skrev den noget med at der muligvis kunne være fejl på HD eller det var HD controllere der var galt med eller osse HD ikke var konfiguret rigtig
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 13:22 #5
hvilken harddisk har du ?
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 13:41 #6
det er en Matrox men kan ikke huske hvad den ellers hedder, kan jeg se det nogle steder
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 13:47 #7
så brug lavasys (nu sammen med Aida32) :
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

Siger en masse om dit hardware - en kanon hjælp mht. opdatering af drivere samt identification af hardware ;o)
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 13:48 #8
tak for det, jeg kikker lidt på det og vender tilbage
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 13:56 #9
OK : (oplyse mærke samt model på harddisken)
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 14:00 #10
HD er en DiamondMax Plus 40
Motherboard Chaintech 7AJA2(E)
grafikkortet 3D Blaster 4 MX420

håber det kan bruges til lidt
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 14:02 #11
det står noget mere om HD Matrox 53073U6

hvis det har noget at sige
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 14:05 #12
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 14:06 #13
ja klart undskyld stavefejlen
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 14:49 #14
hej igen
jeg var inde på det link som du gav mig og gjorde som der stod
men da jeg kørte den disketten igennem kom den med en fejl
general protection fault at eip=214; flags=3207 eax=flaaaab5 ebx=1c000000 ecx=00000004 edx=f1b473a9 esi=0009a008 ed=0009c8aa ebp=flaaaff esp=00003ffc cs=af ds=b7 fs=a7 gs=0 ss=a7 error=oooo
jeg ved ikke om det siger dig noget
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 15:11 #15
hhmm... siger mig ikke lige noget... (umiddelbart)

Men du fik programmet op og køre ; dvs. lavede en disk-kontrol ?

Har du forøvrigt checket din harddisk via Windows?

I Windows XP gør man således :
højre klik på drevet -> Egenskaber -> Funktioner -> "Undersøg nu" (den vil så tjekke drevet under næste genstart)
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 15:22 #16
ja jeg fik programmet op og køre

nej det har jeg ikke det prøver jeg lige at gøre, jeg kommer igen om lidt tid den er jo ikke så hurtig
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 17:44 #17
hej igen
så fik jeg checket min harddisk og der kom ingen fejl.
jeg kom til at tænke på om det kunne være harddisken der ikke kunne køre med Win2000 eller bundkortet
Avatar billede freehelp Praktikant
19. august 2004 - 18:07 #18
Prøv først at installere drivers til bundkort

Kunne tyde på dine RAM - selvom du siger du har tjekket med andre.

Husk også at sætter du PC3200 i sammen med PC2100 er det de sløveste der styre.
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 18:09 #19
det prøver jeg lige

jeg har 5 RAM blokke jeg har prøvet at skifte med men desværre, har osse prøvet at teste dem og heller ikke noget
Avatar billede freehelp Praktikant
19. august 2004 - 18:11 #20
Du sørger selvfølgelig for ikke at have statisk elektrisitet omkring dig når du leger med de RAM???
Avatar billede freehelp Praktikant
19. august 2004 - 18:12 #21
Har du ikke installeret drivers til dit chipset kan du godt få fejlen
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 18:13 #22
nej det har jeg ikke
Avatar billede freehelp Praktikant
19. august 2004 - 18:15 #23
Så tror jeg fejlen er der
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 18:36 #24
hvordan gør jeg det
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 18:49 #25
Jeg har prøvet at installere et program der hedder SiSoftware ved ikke om i kender det, der er kommet lidt frem den advarre imod
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 18:58 #26
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 19:08 #27
jeg har fundet det her ved ikke om det betyder noget

Warning W2528 - System monitor device implementation is known to vary. System monitoring devices can be used in different ways on different mainboards (e.g. sensor 1 measures CPU temperature instead of board temperature or Vin1 measures +5V instead of +12V) rather than using the manufacturer’s implementation guidelines that we’re using. The software will show incorrect data in this case as it cannot know the specific implementation details.

og så denne her

Warning W2: Benchmarking stresses components. Some components may fail if they have any weaknesses.
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 19:48 #28
så fik jeg hentet de via-drivere jeg manglede og installede dem men den er ikke blevet hurtigere
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 20:32 #29
bare du undgår fejl,,,
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 20:38 #30
ja det gjorde jeg så desværre ikke
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 20:46 #31
hhmmm. går lige i tænkebox...
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 20:48 #32
tak for det, jeg prøver at rode videre se om jeg kan komme på noget mere der er til lidt hjælp.
jeg har skiftet bundkortet for noget siden og jeg kan ikke huske om problemet opstod der
Avatar billede tekker Nybegynder
19. august 2004 - 20:59 #33
Jeg kikker på senere hvis jeg kan nå ellers i morgen
Avatar billede espersen Novice
19. august 2004 - 21:07 #34
skiftede du bundkort uden at geninstallere Win2000 ?? _ men lod det kører videre med det nye hardware ??
Avatar billede tekker Nybegynder
20. august 2004 - 11:21 #35
nej jeg har geninstalleret win2000 jeg har osse prøvet med en anden HD
Jeg prøvede igen i går at køre en chkdsk /f det tog lang tid så jeg lod den køre så kom jeg tilbage til den og den var ved at starte op men den var ikke kommet længere til end den bad om boot diskketten, jeg satte den i men kunne ikke komme videre den kunne ikke finde HD jeg gik ind i BIOS og opdagede den osse var væk der, jeg prøvede at søge efter den men nej, jeg slukkede helt for maskinen og startede op igen så var den der igen og jeg skulle ikke bruge boot disken
Avatar billede tekker Nybegynder
20. august 2004 - 12:15 #36
kan det være bundkortet der ikke er sat rigtig og eller i BIOS
Avatar billede espersen Novice
20. august 2004 - 12:55 #37
hhmm.. det kan da være ; hvordan genkender den harddisken inde i bios ? Står den som en Maxtor "xxx" ?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. august 2004 - 14:27 #38
Har du prøvet at resette bios?
Avatar billede tekker Nybegynder
20. august 2004 - 21:25 #39
ja det skriver maxtor 53073U6 i BIOS
jeg har prøvet at resette BIOS
men syntes det lyder underligt selv om jeg prøver en anden HD eller andre RAM prøvede osse med et anedet grafikkort, så hjælper det ikke
Avatar billede espersen Novice
21. august 2004 - 09:08 #40
har du et modem ? (kan også give seriøse problemer, hvis ikke det er den korrekte driver der er installeret)
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 11:05 #41
Nej jeg har ADSL og har en router
kan det være netværkskortet der kan være galt med
Avatar billede espersen Novice
21. august 2004 - 11:18 #42
tjooo... men oftest er det "blot" driveren der fejler ; derfor en idé at geninstallere den (altså en der passer specifikt til den model du har - og ikke en Windows-standard-driver)
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 11:20 #43
det har jeg prøvet
tænkte på om kortet kan være for lille så den kommer med fejlen
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 11:24 #44
jeg prøvede at formatere HD for noget siden uden at installere diverse programmer derpå, den kom stadig med fejlen, så der er noget der siger mig det måske er bundkortet der ikke står helt rigtig, uden jeg ved det, kan det passe
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 11:27 #45
eller kan jeg installere win2000 forkert
Avatar billede espersen Novice
21. august 2004 - 11:37 #46
hhhmm... det er lidt bredt ;o|

både bios og manglende drivers samt hardware der er i stykker kan godt give de fejl du beskriver....
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 12:05 #47
men noget kunne tyde på jeg har gjort noget galt siden at det er ligegodt hvad jeg sætter i den arbejder den MEGET lansom eller fryser, jeg er ved at være godt træt at det.
Det kan ikke være bundkortet og harddisken der ikke kan arbejde sammen, jeg vil snart gøre hvad som helst for at få den til at fungere
Avatar billede espersen Novice
21. august 2004 - 12:11 #48
hvad er der rodet med i bios ?
Hvordan har du grevet installationen an (rækkefølge + om der er installeret updates, og hvordan de er installeret (via web eller?))
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 12:26 #49
jeg har ikke været inde og ændre noget i BIOS eller på bundkortet efter jeg har fået det. men så om de står rigtig ved jeg så ikke
Jeg har formattere disken og lagt win2000 ind fra ny af og har hentet opdateringer ned løbende over web, jeg har prøvet at formattere en anden harddisk og ligge win2000 ind der, men det gav det samme, jeg har osse prøvet at ligge win2000 ind på en anden maskine for at se om det kunne være win2000 der kunne være galt med men der fungere den fint
Avatar billede tekker Nybegynder
21. august 2004 - 12:28 #50
bare når jeg skal starte maskine op tager det lang tid ca 20-25 min
Avatar billede espersen Novice
21. august 2004 - 13:09 #51
Dette er den mest sikre fremgangsmaade>
1. Installer Windows *uden internetforbindelse
2. Installer drivere, inkl. chips;t, VGA, LAN, Lyd osv.
3. Installer ServicePack til Win2000
4. aktiver en firewall
5. opdater via windowsupdate
Avatar billede tekker Nybegynder
22. august 2004 - 22:15 #52
hej

nu har jeg prøvet med en anden harddisk og installeret win2000 på den indtil videre ser det ud som om det virker, så espersen, du skal have tak for hjælpen håber det virker nu og du skal have dine point
Avatar billede espersen Novice
23. august 2004 - 08:27 #53
;o)