Avatar billede zahi Nybegynder
18. august 2004 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Starte i DOS på en XP Maskine

Hej!

Jeg har på min PC installeret både Win XP og Win 2000 Pro. De ligge på 2 forskellige drev. Nu vil jeg formatere begge drev for at geninstallere XP.

Hvordan starter jeg PC'en i DOS for at formatere de 2 dreve og lave ny partitioner ?
Avatar billede bernie Nybegynder
18. august 2004 - 13:29 #1
ved at få fat i en bootdisk til xp
Avatar billede bernie Nybegynder
18. august 2004 - 13:30 #2
vil heller anbefale dig at lowlevel formater den  (hvilken harddiske er der i)
Avatar billede b.b Nybegynder
18. august 2004 - 13:32 #3
Det letteste er at smide XP cd'en i, og så gøre det under installationen
Avatar billede zahi Nybegynder
18. august 2004 - 13:32 #4
En harddisk på 80GB.

Den er opdelt på 4 drev.
Avatar billede b.b Nybegynder
18. august 2004 - 13:33 #5
fandt lige denne her :

http://www.eksperten.dk/artikler/33
Avatar billede peet-49 Novice
18. august 2004 - 14:00 #6
Det gør du ved at boote på din win-skive, trykke L for, at slette og O for, at oprette partionen, derefter formateres automatisk.
Avatar billede mdk_2000 Nybegynder
18. august 2004 - 14:39 #7
sæt en startdiskette i når du starter computeren, så starter den op i dos, og så skriver du: format C:    hvis det er det drev du vil formatere