Avatar billede z00t Nybegynder
18. august 2004 - 09:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 2000 server restore med Veritas Backup Exec

Jeg har netop sat et tape backup system op på vores server den skole jeg går på. Systemet tager dagligt backup af hele systemet der bl.a. kører domain controller, dhcp, dns og noget autocad noget med veritas backup exec. Mit spørgsmål går på, hvad hvis at system disken en dag skulle gå hen og dø, vil man kunne restore hele systemet på en eller anden måde ved hjælp af backupen, altså vil systemet være fult funktions dygtigt igen hvis man lagde en backup ind at hele systemet? Skal man have fat i Intelligent Disaster Recovery agent for at man kan dette?
Avatar billede holmus Nybegynder
18. august 2004 - 09:27 #1
Ja, det er ret nemt, det eneste du skal sikre dig i din backup, er at du har en komplet backup af det der hedder System State - det er en beskrivelse af den øjeblikkelige tilstand af systemet. Dette vil kunne restores på tilsvarende HW, og indeholder alle informationer om brugere, scripts, profiler etc.

Hvis du så vil gå med livrem og seler, så tag endeligt backup af windows kataloget, samt hvis du har data liggende et sted som du kunne risikere at skulle bruge! :-)

Desuden kan jeg anbefale at du installerer endnu en win2k server, og promoter den - så du har domæne informationerne placeret flere end et sted! :)

/holmus
Avatar billede z00t Nybegynder
18. august 2004 - 10:21 #2
takker mange gange for det hurtige svar :)