Avatar billede d_warma Nybegynder
18. august 2004 - 00:44 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Manglende forbindelse Linksys->3Com

Hej,

Jeg har indkøbt en Linksys WRT54GS router og et 3Com OfficeConnect Wireless 11g USB adapter.

Her er problemet:
-Jeg kan ikke finde routeren's SSID selvom jeg har sat det broadcast.
-Selvom jeg taster info ind manuelt til 3Com, så kan jeg stadig ikke connecte.
-Jeg kan se (og anvende) en nabo's trådløse netværk med 3Com
-Jeg kan gå på nettet via fixed wire gennem Linksys.

Hjælp!!
Avatar billede hamfelt Nybegynder
18. august 2004 - 13:29 #1
Jeg har nøjagtig samme opstilling, og har også haft større eller mindre problemer hermed. 3Com'ens antenne er ekstrem følsom. Det anbefales at have en USB forlængerledning på denne, samt at stille antennens flade mod routeren. Det hjalp i mit tilfælde.
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. august 2004 - 13:33 #2
det håber jeg selvfølgelig ikke på er rigtig, men jeg skal nok forsøge.
Hvis det er rigtigt, så returnerer jeg 3Com'en
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. august 2004 - 16:49 #3
Jeg kom forresten i tanke om, at det kan ikke være 3Com'ens antenne, da de står 1½ meter fra hinanden. Desuden kan jeg godt anvende en nabo's netværk...
Så man må antage at 3Com'en virker som den skal.
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. august 2004 - 20:39 #4
Da jeg startede maskinen op til aften var der lige pludselig connection...
Men efter kort tid max.2 min, så taber den forbindelsen, og kan ikke få den igen...
Det er temmelig belastende...
Avatar billede hamfelt Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:59 #5
Fik du løst problemet? Jeg kokser stadig rundt i samme konfiguration
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:05 #6
Ja, men det var ikke pga. nærheden af antenne og routeren.
Nu har den connection hele tiden, men jeg skal stadig logge på manuelt ved at trykke apply i 3Com's utility. Desuden, så er rækkevidden meget ringe. Hvis jeg går ud i køkkenet, så har jeg en forbindelse på 1 mb/sec, hvilket undrer mig, da der max er 8 meter i lige linie.
Jeg ved ikke om jeg har fået sat det rigtigt op??

Hvis du har bedre performance, så må du meget gerne skrive konfig på routeren her...
Avatar billede d_warma Nybegynder
29. oktober 2004 - 08:58 #7
Jeg er ikke blevet klogere, så jeg lukker spørgsmålet med deling af point for indsats.